- Home
- Auto
- (15.11.2021, 18:08)
- Alexandru Gologan
Poate viitorul nu este electric. Toyota vine cu o alternativă la maşinile electrice
- Industria auto din Japonia are aproximativ 5.5 milioane de muncitori
- Toyota afirmă că unele părţi ale lumii nu sunt pregătite pentru a trece la maşini electrice
- Stabilirea unor alternative nu a fost o misiune facilă, dar nu imposibilă
Urmărește
58029 afișări
Sursa foto: profimedia
În timp ce atenţia lumii s-a focusat pe conferinţa ONU privind schimbările climatice din Glasgow, unde delegaţiile participante au reiterat importanţa reducerii amprentei de carbon, directorul Toyota Motor participa în Japonia la curse de maşini propulsate cu hidrogen experimental. Hidrogenul, ca alternativă la combustibilii fosili are avantajul de a fi o soluţie mai puţin poluantă care ar putea salva milioane de locuri de muncă din industria auto.
Akio Toyoda a condus pe Circuitul Internaţional Okayama din vestul Japoniei o Toyota Corolla Sport alimentată de un motor GR Yaris transformat pentru a funcţiona pe hidrogen.
"Inamicul este carbonul, nu motoarele cu ardere internă. Nu ar trebui să ne concentrăm doar pe o singură tehnologie, ci să folosim tehnologiile pe care le deţinem deja. Neutralitatea carbonului nu se referă la o singură alegere, ci la menţinerea opţiunilor deschise”, a declarat a declarat Toyoda pe pistă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cei trei suspecți arestați de poliția olandeză în cazul furtului Tezaurului Dacic vor fi reținuți pentru încă 2 săptămâni
-
Vlad Pascu a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru accidentul din 2 mai. În accident au murit doi tineri. Decizia nu este definitivă
-
Scandal între vecini în Capitală: Bătrân agresiv, imobilizat de poliţişti. Surse: Cel agresat ar fi David Popovici
-
WhatsApp spune că jurnaliştii şi membrii societăţii civile au fost ţinta unui spyware israelian
Deşi la Glasgow marii producător din industria auto, General Motors, Ford Motor, Volvo şi Daimler AG Mercedes-Benz au semnat pentru eliminarea treptată a motoarelor care utilizează combustibili fosili, Toyota a refuzat să se alăture acestui grup. O altă absenţă notabilă a fost Volkswagen din Germania.
Compania japoneză a motivat că o mare parte din lume nu este pregătită pentru a trece la vehicule electrice, chiar dacă previziunile pentru un viitor electric sunt îndrăzneţe.
„Nu vrem să fim văzuţi ca un producător de vehicule electrice, ci ca o companie neutră din punct de vedere al carbonului”, a declarat vicepreşedintele Toyota Shigeru Hayakawa.
Totuşi, tehnologia pe bază de hidrogen nu poate fi clasificată drept una cu emisii zero. Produsul secundar al arderii hidrogenului cu oxigenul este apa şi o cantitate mică de metal. Acest lucru reprezintă doar aproximativ 2% din emisiile unui motor pe benzină. Evacuarea poate conţine şi urme de oxid de azot.
Cu toate că maşinile electrice nu poluează, pentru realizarea acestora se consumă numeroase resurse şi tot procesul final duce la creşterea amprentei de carbon.
Maşinile cu hidrogen au nevoie de rezervoare voluminoase, sub presiune, pentru combustibil. Preocupările legate de siguranţă au încetinit construcţia de staţii de alimentare cu hidrogen în Japonia, în ciuda sprijinului guvernului japonez pentru combustibil, pe care îl consideră o componentă cheie în atingerea neutralităţii emisiilor de carbon.
Chiar şi cu o infrastructură adecvată de combustibil, Toyota trebuie totuşi să construiască un vehicul care să poată concura ca preţ, autonomie şi cost de operare cu maşinile convenţionale pe benzină şi vehiculele electrice.
Realizarea unui motor viabil din punct de vedere comercial ar putea menţine motoarele cu ardere internă să funcţioneze într-o lume fără carbon, relatează Reuters.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: NATO îi va propune lui Trump să extindă prezența alianței în Arctica , transmite agenția DPA
Citește pe www.zf.ro: Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Produsul adorat de români în comunism care a reapărut în magazine. Costă doar 1.79 lei în Mega Image
CANCAN.RO
David Popovici a cerut ordin de PROTECȚIE după ce un vecin a vrut să-i dea foc la bolidul de 150.000 de euro!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe