- Home
- Auto
- (15.11.2021, 18:08)
- Alexandru Gologan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Poate viitorul nu este electric. Toyota vine cu o alternativă la maşinile electrice
- Industria auto din Japonia are aproximativ 5.5 milioane de muncitori
- Toyota afirmă că unele părţi ale lumii nu sunt pregătite pentru a trece la maşini electrice
- Stabilirea unor alternative nu a fost o misiune facilă, dar nu imposibilă
Urmărește
58028 afișări
Sursa foto: profimedia
În timp ce atenţia lumii s-a focusat pe conferinţa ONU privind schimbările climatice din Glasgow, unde delegaţiile participante au reiterat importanţa reducerii amprentei de carbon, directorul Toyota Motor participa în Japonia la curse de maşini propulsate cu hidrogen experimental. Hidrogenul, ca alternativă la combustibilii fosili are avantajul de a fi o soluţie mai puţin poluantă care ar putea salva milioane de locuri de muncă din industria auto.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Akio Toyoda a condus pe Circuitul Internaţional Okayama din vestul Japoniei o Toyota Corolla Sport alimentată de un motor GR Yaris transformat pentru a funcţiona pe hidrogen.
"Inamicul este carbonul, nu motoarele cu ardere internă. Nu ar trebui să ne concentrăm doar pe o singură tehnologie, ci să folosim tehnologiile pe care le deţinem deja. Neutralitatea carbonului nu se referă la o singură alegere, ci la menţinerea opţiunilor deschise”, a declarat a declarat Toyoda pe pistă.
Deşi la Glasgow marii producător din industria auto, General Motors, Ford Motor, Volvo şi Daimler AG Mercedes-Benz au semnat pentru eliminarea treptată a motoarelor care utilizează combustibili fosili, Toyota a refuzat să se alăture acestui grup. O altă absenţă notabilă a fost Volkswagen din Germania.
Compania japoneză a motivat că o mare parte din lume nu este pregătită pentru a trece la vehicule electrice, chiar dacă previziunile pentru un viitor electric sunt îndrăzneţe.
„Nu vrem să fim văzuţi ca un producător de vehicule electrice, ci ca o companie neutră din punct de vedere al carbonului”, a declarat vicepreşedintele Toyota Shigeru Hayakawa.
Totuşi, tehnologia pe bază de hidrogen nu poate fi clasificată drept una cu emisii zero. Produsul secundar al arderii hidrogenului cu oxigenul este apa şi o cantitate mică de metal. Acest lucru reprezintă doar aproximativ 2% din emisiile unui motor pe benzină. Evacuarea poate conţine şi urme de oxid de azot.
Cu toate că maşinile electrice nu poluează, pentru realizarea acestora se consumă numeroase resurse şi tot procesul final duce la creşterea amprentei de carbon.
Maşinile cu hidrogen au nevoie de rezervoare voluminoase, sub presiune, pentru combustibil. Preocupările legate de siguranţă au încetinit construcţia de staţii de alimentare cu hidrogen în Japonia, în ciuda sprijinului guvernului japonez pentru combustibil, pe care îl consideră o componentă cheie în atingerea neutralităţii emisiilor de carbon.
Chiar şi cu o infrastructură adecvată de combustibil, Toyota trebuie totuşi să construiască un vehicul care să poată concura ca preţ, autonomie şi cost de operare cu maşinile convenţionale pe benzină şi vehiculele electrice.
Realizarea unui motor viabil din punct de vedere comercial ar putea menţine motoarele cu ardere internă să funcţioneze într-o lume fără carbon, relatează Reuters.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe