- Home
- Auto
- (31.10.2021, 13:22)
- Alexandru Gologan
Problemele de mediu nu dispar odată cu vânzarea maşinii vechi. Cu ce factori poluanţi se confruntă planeta
- Problemele de mediu şi climatice nu dispar odată cu achiziţia unei maşini electrice
- Pentru realizarea de vehicule nonpoluante se depun eforturi globale substanţiale, fapt ce exercită o presiune suplimentară asupra naturii
- În ţările mai puţin dezvoltate nu există un control al emisiilor şi în timp maşinile uzate devin adevărate bombe ecologice
Urmărește
1202 afișări
Sursa foto: Mediafaxfoto
Dacă te-ai gândit să îţi achiziţionezi o maşină electrică, află că problemele tale legate de protejarea naturii nu se sfârşesc aici. Chiar dacă ţările dezvoltate au luat decizia la unison să conserve mediul înconjurător şi să reducă poluarea prin alternative eco de transport, exportul maşinilor vechi rezervă surprize neplăcute la nivel global.
„Exportul global al maşinilor substandard este o problemă uriaşă. Un număr tot mai mare de maşini la mâna a doua, de o calitate îndoielnică, sunt expediate din Statele Unite, Uniunea Europeană şi Japonia către ţări din Africa, America Latină şi Asia. Comerţul este în mare parte nereglementat şi asta este o problemă, pentru că multe maşini nu îndeplinesc standardele de siguranţă şi de mediu din ţările gazdă”, a declarat Rob de Jong, şeful unităţii de mobilitate durabilă pentru Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu.
Raportul anual privind comerţul global cu vehicule folosite a constatat că ţările care au introdus reglementări pentru a restricţiona vârsta şi emisiile maşinilor, numărul importurilor nu a scăzut, dar calitatea s-a îmbunătăţit. Totodată, un alt factor pozitiv al acestei mişcări este faptul că s-au înregistrat mai puţine accidente şi flotele naţionale au devenit mai sigure.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Cornel Oţelea, singurul handbalist român care a câştigat de trei ori titlul mondial, a murit
-
Elon Musk reacţionează la comentariile privind gestul său de la învestirea lui Trump: „Atacul este atât de obosit”
-
Războiul din Ucraina, ziua 1064. Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
Într-o analiză a 146 de ţări, s-a constatat că aproximativ două treimi au politici „slabe” sau „foarte slabe” pentru reglementarea importului de vehicule folosite.
Tranziţia naţiunilor dezvoltate la vehicule cu emisii scăzute şi zero a exacerbat problema. În procesul de construcţie a unui vehicul eco, sunt exploatate numeroase resurse. Astfel, se exercită o presiune suplimentară asupra mediului. Noile maşini, deşi beneficiază de cele mai moderne tehnologii, în timp se vor degrada şi vor contribui la procesul de coataminare a planetei.
Mulţi experţi afirmă că ţările exportatoare pot ajuta prin reciclarea şi interzicerea exportului de vehicule mai vechi de cinci până la opt ani, relatează The New York Times.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Sectorul auto ceh va produce mai puţine vehicule în acest an. De ce au luat producătorii această decizie
Citește și: BMW este pregătit pentru interzicerea maşinilor cu combustibil fosil mai devreme decât prevede noul proiect de lege al Uniunii Europene în privinţa combaterii încălzirii globale
Citește și: Volvo şi-a schimbat sigla fără să facă tam-tam
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe