Sentinţă răsunătoare în scandalul Dieselgate. Fostul şef de la Audi a fost condamnat

Instanţa a identificat că Rupert Stadler era la curent cu escrocheria privind falsificarea emisiilor şi i-a aplicat o pedeapsă cu suspendare plus o amendă usturătoare.

Urmărește
4148 afișări
Imaginea articolului Sentinţă răsunătoare în scandalul Dieselgate. Fostul şef de la Audi a fost condamnat

Scandalul Dieselgate. Fostul şef de la Audi de la a fost condamnat

Tribunalul din München l-a condamnat pe fostul CEO al Audi, Rupert Stadler, la o pedeapsă cu suspendare de 1 an şi 9 luni. Stadler a fost găsit vinovat de fraudă pentru că a blocat cu întârziere vânzarea de maşini diesel cu emisii modificare.

Sentinţa dictată împotriva lui Stadler este rezultatul unui acord de recunoaştere a vinovăţiei şi include şi o amendă de 1,1 milioane de euro şi plata cheltuielilor de judecată. Stadler a pledat de multă vreme nevinovat, dar în cele din urmă a pledat vinovat, pentru a evita o pedeapsă cu închisoarea.

Cei doi co-inculpaţi ai lui Stadler în proces, Wolfgang Hatz, fost director Audi şi Porsche, şi mâna dreaptă a lui la Audi, Giovanni Pamio, au recunoscut că au manipulat motoarele vehiculelor, pentru a asigura respectarea valorilor legale de evacuare la testarea pe un pod, dar nu pe drum.

Primul a primit o pedeapsă de doi ani de închisoare cu suspendare şi o amendă de 400 de mii de euro, în timp ce al doilea a primit o pedeapsă de 21 de luni de închisoare cu suspendare şi o amendă de 50 de mii de euro.

Primele sentinţe penale ale unui scandal explodat în 2015

Sunt primele sentinţe penale din Germania pentru scandalul diesel care a explodat în 2015. În momentul de faţă, mai sunt şi alte anchete sau procese împotriva foştilor manageri ai grupului Volkswagen.

Stadler, în vârstă de 60 de ani, a contestat acuzaţiile pe parcursul procesului său, care a început în septembrie 2020. În faţa judecătorilor, Stadler a recunoscut că a fost conştient în 2016 că valorile de emisie ale maşinilor diesel erau susceptibile de a fi manipulate şi că a permis ca marketingul acestora să continue în Germania până la începutul anului 2018.

Dieselgate a provocat un scandal la nivel mondial şi a pătat puternic reputaţia industriei auto germane. În 2015, în urma acuzaţiilor Agenţiei de Mediu din SUA (EPA), Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de motoare de tip „EA 189” pe vehiculele sale diesel cu software capabil să le facă să pară mai puţin poluante la testele de laborator şi pe drum.

Stadler nu este acuzat că este instigatorul înşelătoriei, ci că a fost la curent cu instalarea de software ilegal şi că nu a făcut nimic pentru a o opri mişcarea.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici