Directorul Aeroportului Iaşi: Toate aeroporturile din ţară trebuie închise

  • Directorul Aeroportului Iaşi, Cătălin Bulgariu, cere închiderea tuturor aeroporturilor din ţară.
  • Propunerea vine pentru a reduce riscul de infectare şi a elimna cheltuielile.
  • Directorul Aeroportului Iaşi crede că riscul există la toate aeroporturile din ţară, „indiferent cât de multe măsuri de prevenţie am lua”.
Urmărește
4558 afișări
Imaginea articolului Directorul Aeroportului Iaşi: Toate aeroporturile din ţară trebuie închise

„Toate aeroporturile din ţară trebuie închise”

„Vreau să fac un anunţ, poziţie personală, faţă de ceea ce se întâmplă zilele acestea în România. Propun autorităţilor închiderea spaţiului aerian al României privind zborurile civile de pasageri pentru a preîntâmpina creşterea riscului de îmbolnăvire cu coronavirus”, a declarat vineri, presei Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi.

Potrivit acestuia, măsura ar trebui luată pentru reducerea riscului de infectare.

„Aşa cum am văzut de-a lungul timpului, din partea pasagerilor nu avem cea mai bună activitate civică, de a recunoaşte de unde vin, chiar dacă la Iaşi am avut un comportament corect al oamenilor în ceea ce priveşte respectarea măsurilor de declarare şi de supunere la controlul medical. Nu am avut probleme în care ar fi trebuit să intervină jandarmii, dar fals în declaraţii am avut mai multe. Ne-am confruntat cu persoane care veneau din zona roşie, fiind un risc mare de contaminare atât a pasagerilor care veneau din zone sigure, cât şi a angajaţilor aeroportului şi a structurilor suport de pe aeroport”, a spus Bulgariu.

Directorul Aeroportului Iaşi crede că riscul există la toate aeroporturile din ţară, „indiferent cât de multe măsuri de prevenţie am lua”.

Argumentele sunt şi de tip economic. Pierderile de la Aeroportul Iaşi din cauza anulării unor zboruri sunt semnificative.

„Dacă săptămâna trecută spuneam că pe bugetul lunii martie am luat în calcul o reducere cu 40 la sută a veniturilor, acum, după măsurile luate privind anularea curselor din Italia, trecerea pe zonă galbenă sau roşie a Spaniei, Franţei şi Germaniei, face ca pierderile noastre să fie mult mai mari. Astfel, prin închiderea spaţiului aerian limităm cheltuielile şi nu mai producem pierderi în continuare. Reducerea curselor către cele trei ţări, în cazul în care ele trec pe zonă roşie, ar însemna o reducere cu încă 11 curse pe săptămână. Astăzi, discutăm pentru săptămâna următoare de un program de 36 de curse externe. Urmează să se reducă dacă se trece pe roşu cu încă 11 şi în cazul în care acest lucru se va mai întâmpla şi cu Marea Britanie, unde avem 12 curse pe săptămână, vă daţi seama că la nivelul Aeroportului Iaşi pierderile vor fi mult mai mari, spre 85-90%", a explicat Cătălin Bulgariu.

Acesta a declarat că decizia de a închide Aeroportul Iaşi nu o poate lua el, pentru că este vorba despre o instituţie de interes public.

„Putem închide aeroportul doar în condiţii tehnice sau în condiţii de urgenţă. De aceea, din acest punct de vedere noi facem toate eforturile atât în ceea ce priveşte mobilizarea persoanelor cât şi în ceea ce priveşte consumurile de dezinfectanţi şi de realizare a tuturor cheltuielilor necesare operării pe aeroportul din Iaşi", a mai declarat Cătălin Bulgariu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici