- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (21.12.2021, 14:44)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
2021 - cel mai bun an din istorie pentru piaţa media din România. Bugetele media au crescut cu 17% în 2021, faţă de 2020
Piaţa media globală a marcat în acest an o creştere de 21%, impulsionată, în primul rând, de creşterea publicităţii online cu peste 29%, conform raportului „This Year, Next Year 2021”, întocmit de GroupM, companie de management a investiţiilor în media.
Urmărește
305 afișări
2021 - cel mai bun an din istorie pentru piaţa media din România. Bugetele media au crescut cu 17% în 2021, faţă de 2020
Valorile sunt neobişnuit de mari, iar datele arată că mediul economic actual este mai favorabil decât oricând în ultimii 20 de ani industriei media. Creşterea pieţei globale va continua şi în 2022, dar la un nivel mai redus, de circa 10%, apreciază raportul.
„2021 a fost cel mai bun an din istorie şi pentru piaţa media din România, bugetele însumate depăşind pentru prima dată nivelul de 600 de milioane euro, după o creştere de 17% faţă de anul anterior. Cu o valoare totală a pieţei de 629 de milioane euro în 2021, am depăşit nivelul de 600 de milioane euro atins în 2008. O evoluţie macroeconomică pozitivă în 2022, susţinută de creşterea consumului populaţiei, va face ca piaţa media să crească şi anul viitor, cu un nivel estimat de noi la 12% faţă de 2021”, a declarat Mihai Vişan, Head of Trading GroupM.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Conform raportului, digitalul a beneficiat anul acesta de o creştere remarcabilă, de peste 29%, şi va continua să se dezvolte şi în 2022, când se estimează o creştere de 14,3%. În 2020, televiziunea a scăzut cu 10,3%, dar pentru finalul lui 2021 e aşteptată o creştere de 7,6%. E interesant de observat că, în următorii 5 ani, creşterea în piaţa TV va fi susţinută aproape exclusiv de Connected TV, deocamdată slab dezvoltat în România, care îşi va dubla valoarea la nivel global în perioada 2021-2026.
După declinul din 2020, creşterile estimate pentru Audio şi Outdoor sunt de 14% respectiv 16%, în 2021. Pentru 2022, sunt prevăzute creşteri de 7,2% pentru Audio şi 15,3% pentru Outdoor. Streamingul digital şi podcasturile sunt din ce în ce mai importante şi rămân esenţiale în menţinerea industriei audio pe linia de plutire.
Ziarele au recuperat doar 2%, după căderea de 28,2% de anul trecut. Previziunile pentru 2022 nu sunt prea optimiste pentru acest domeniu – se aşteaptă o nouă scădere, de 4,7%. Revistele sunt în continuare pe un trend descendent, după scăderea majoră de anul trecut. Anul acesta au coborât cu încă 5,8% şi aşteptările sunt ca în 2022 să mai piardă 7,3%.
În România, în ciuda scăderii audienţelor, televiziunea a atras în continuare majoritatea bugetelor din publicitate, având o cotă de piaţă de 57% şi o creştere de 14% faţă de anul anterior. Mediul online a crescut cel mai mult, cu 28% faţă de 2020, atingând în acest an 33% cotă de piaţă, încă mult sub media globală de 64%.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe