- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (30.04.2014, 17:49)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ActiveWatch solicită CNA să reanalizeze decizia de interzicere a spotului cu Smiley şi Bartoş
ActiveWatch solicită Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) să reanalizeze decizia de interzicere a spotului publicitar al Romtelecom cu Smiley şi Pavel Bartoş, precizând că nu există un studiu care să arate că există o legătură între acest clip şi cazurile de copii electrocutaţi.
Urmărește
103 afișări
ActiveWatch solicită CNA să reanalizeze decizia de interzicere a spotului cu Smiley şi Bartoş (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)
"Considerăm că decizia din 29 aprilie 2014 de a interzice difuzarea spotului Romtelecom/ Cosmote a fost luată în mod pripit, fără bază factuală şi induce o viziune greşită privind funcţionarea mass-media, prin promovarea ideii că mesajele audiovizuale au efecte directe şi nediferenţiate asupra comportamentelor copiilor şi oamenilor, fără însă a aduce argumente solide în acest sens", spune ActiveWatch, într-o scrisoare deschisă.
Potrivit ActiveWatch, sesizarea Ministerului de Interne - care a stat la baza deciziei de interzicere a spotului publicitar - face referire "la o ipoteză, o legătură posibilă între creşterea cazurilor grave de copii sau adolescenţi electrocutaţi, ca urmare a faptului că au urcat pe garniturile de tren, şi spotul Romtelecom/ Cosmote".
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Americanii își votează astăzi noul Președinte. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Rusia a distrus viitorul Ucrainei. Câţi micuţi a ucis războiul început pe 24 februarie 2022
-
PNL s-a retras de la audierea Roxanei Mînzatu în Parlament
-
Acest lucru l-ar putea îngenunchea cu adevărat pe Putin. Veniturile guvernului din petrol s-au prăbuşit: scădere cu 29%
Astfel, ActiveWatch consideră trecerea de la sesizare la decizia de reintrare în legalitate "ca fiind abruptă şi că o evaluare detaliată şi documentată a situaţiei ar fi fost binevenită".
"Relaţia dintre conţinuturile difuzate de programele de televiziune şi comportamentul uman nu este una liniară, dezbaterea la nivel academic fiind deja fermă asupra acestui aspect. Nu se poate vorbi de o influenţă de masă, care se manifestă în acelaşi fel, în rândurile unui public omogen, fără discernământ. Orice acţiune - chiar inspirată de o reclamă - trebuie pusă în context şi ar trebui înţeleasă şi în funcţie de motivaţiile persoanei care face acţiunea, de personalitatea acesteia, de modul de gândire şi educaţia sa", spune ActiveWatch.
Asociaţia precizează că nu subestimează rolul CNA în protejarea minorilor. "(...) dar credem că este foarte important ca intervenţiile Consiliului să fie temeinic argumentate, pentru a se putea constitui ca irefutabile cazuri de jurisprudenţă. În momentul de faţă, decizia Consiliului a fost luată în baza unei ipoteze, căreia i s-a acordat statut de axiomă. Doar parcurgerea sesizării şi baza legală invocată nu sunt de ajuns pentru a vota cenzura", spune ActiveWatch.
De asemenea, ActiveWatch roagă CNA să ia în considerare reanalizarea deciziei, "după o documentare detaliată a situaţiei de fapt" şi să ţină cont de diversitatea teoriilor şi opiniilor comunităţii academice. "În particular, în acest caz, ne permitem să recomandăm introducerea unui text de avertizare de tipul «nu încercaţi acasă»", spune asociaţia.
În plus, ActiveWatch recomandă Consiliului să ia în considerare "o abordare proactivă şi, în locul cenzurii, să promoveze mai mult educaţia media prin care să ofere telespectatorilor instrumentele şi cunoştinţele necesare despre funcţionarea media, care să îi ajute să analizeze critic mesajele media şi să ia decizii în beneficiul lor".
Spotul publicitar "Skateboarders", în care Smiley şi Pavel Bartoş merg pe un tren aflat în mişcare, a fost interzis de la difuzare printr-o decizie luată de CNA, după ce Consiliul a fost informat de Ministerul Afacerilor Interne, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, că ar fi crescut numărul copiilor care s-au electrocutat încercând să imite imaginile din acest clip.
Decizia a fost luată în baza articolului 29, alineatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei".
"Pentru" interzicerea difuzării acestui spot TV au votat membrii CNA Cristina Trepcea, Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea. "Împotrivă" a votat membrul CNA Christian Mititelu, care a precizat că nu există niciun studiu din care să reiasă că acest spot ar sta la baza creşterii numărului de copii electrocutaţi.
Pe de altă parte, reprezentanţii Romtelecom consideră că spotul în care Smiley şi Pavel Bartoş se află pe un tren aflat în mişcare, interzis marţi de la difuzare de CNA pe motiv că unii copii s-ar fi electrocutat încercând să imite imaginile din clip, nu are nicio legătură cu accidentele produse.
De asemenea, Romtelecom a precizat într-un punct de vedere transmis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX că a decis să retragă videoclipul în dimineaţa zilei de 29 aprilie.
"Cu toate acestea, ca urmare a informării Consiliului Român de Publicitate (Romanian Advertising Council - RAC), Romtelecom a decis să retragă proactiv videoclipul, în dimineaţa zilei de 29 aprilie, din spaţiile publice direct dependente de voinţa sa. Decizia finală cu privire la reintroducerea sau retragerea acestui spot TV va fi luată ca urmare a deciziilor comunicate oficial către Romtelecom din partea instituţiilor publice competente în acest domeniu", au spus reprezentanţii Romtelecom.
Citește pe alephnews.ro: Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
Citește pe www.zf.ro: Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a descoperit la autopsia femeii care a murit în fața spitalului din Slatina. Rudele acuză medicii de malpraxis
CANCAN.RO
Aparatul de bucătărie pe care OBLIGATORIU trebuie să îl deconectați peste noapte pentru a evita un incendiu
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe