- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (13.11.2012, 16:24)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA: 22 de posturi TV şi radio centrale difuzează emisiuni electorale în campania pentru parlamentare
14 televiziuni centrale, între care TVR 1, Antena 3, Realitatea TV, B1 TV, România TV, Etno TV şi Taraf TV, şi 8 posturi de radio centrale, printre care cele ale Radioului Public şi Europa FM, au informat CNA că vor difuza emisiuni electorale în campania pentru parlamentare.
Urmărește
499 afișări
CNA: 22 de posturi TV şi radio centrale difuzează emisiuni electorale în campania pentru parlamentare (Imagine: Ovidiu Micsik/ Mediafax Foto)
Reprezentanţii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au prezentat, în şedinţa de marţi, un bilanţ al televiziunilor şi posturilor de radio care au informat CNA că vor reflecta campania pentru alegerile parlamentare.
Astfel, televiziunile centrale Antena 3, Antena Internaţional, Digi 24, B1TV, Money.ro TV, Realitatea TV, The Money Channel, Naşul TV, OTV, România TV, TVH 2.0, Etno TV, Taraf TV şi TVR 1 au informat CNA că vor reflecta, prin emisiuni specifice, campania pentru parlamentare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
Campania electorală pentru parlamentare va fi reflectată şi la radiourile centrale: Societatea Română de Radiodifuziune (Radio România Actualităţi, Bucureşti FM, România Internaţional 2, Radio România Antena Satelor), Europa FM, RFI România, Realitatea FM şi Smart FM.
Pe de altă parte, 516 radiodifuzori locali (158 de posturi de radio, 120 de televiziuni locale şi 238 de televiziuni prin cablu) au informat CNA că vor difuza emisiuni electorale în campania pentru parlamentare.
Deşi în această campanie electorală radiodifuzorii pot solicita competitorilor electorali bani pentru emisiunile de promovare difuzate, niciunul din posturile centrale de televiziune şi radio nu a informat Consiliul care sunt tarifele percepute.
Campania electorală la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, inclusiv de televiziune prin cablu, a început pe 9 noiembrie, ora 0.00, şi se încheie în ziua de 8 decembrie, ora 7.00, potrivit unei Decizii a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), adoptată pe 1 noiembrie şi publicată în Monitorul Oficial pe 2 noiembrie.
Decizia a fost elaborată de CNA având în vedere dispoziţiile Legii nr. 35 din 13 martie 2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului - în special capitolul 7 din această lege referitor la campania electorală - şi cele ale Hotărârii Guvernului nr. 890/2012 privind stabilirea programului calendaristic din cuprinsul perioadei electorale.
Decizia mai prevede că, pentru reflectarea desfăşurării campaniei electorale şi a activităţilor de propagandă electorală, radiodifuzorii pot realiza şi difuza numai următoarele tipuri de emisiuni: "de promovare electorală" şi "de dezbatere electorală".
În emisiunile de promovare electorală, candidaţii (şi reprezentanţii lor) îşi promovează propria candidatură, programele politice şi activităţile de campanie electorală. În situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordaţi fiecărui competitor electoral. Emisiunile de promovare electorală trebuie să fie marcate pe toată durata desfăşurării lor cu sintagma "publicitate electorală".
În emisiunile de dezbatere electorală - în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor sau a reprezentanţilor declaraţi ai competitorilor electorali - accesul candidaţilor şi al reprezentanţilor lor este gratuit. Aceste emisiuni vor fi marcate cu sintagma "dezbatere electorală".
Accesul candidaţilor la posturile publice de televiziune şi radio este gratuit, iar repartizarea timpilor de antenă se face potrivit Legii electorale.
"La posturile private (de televiziune şi radio, n.r.), candidaţii au acces contra cost, conform Legii electorale, în emisiunile de promovare electorală, în care-şi prezintă programul şi activităţile de campanie. De asemenea, candidaţii se pot face cunoscuţi şi prin spoturi electorale. În privinţa dezbaterilor electorale însă - şi apreciem că acestea vor fi emisiunile cele mai numeroase -, accesul candidaţilor şi reprezentanţilor partidelor este gratuit, în condiţii de echitate, echilibru şi corectitudine", după cum a explicat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, pe 1 noiembrie, după adoptarea Deciziei.
Tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp ale fiecărui post privat de radio şi de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, vor fi făcute publice şi vor fi aceleaşi pentru toţi competitorii, se precizează în Decizia CNA.
Alegerile parlamentare se vor desfăşura pe 9 decembrie.
Cine te reprezintă? Află totul despre politicienii aflaţi în funcţii publice!
Citește pe alephnews.ro: Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:58
-
ieri, 22:46