- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (14.02.2011, 11:40)
- , ,
Dacia, cea mai mediatizată marcă auto în presa din România în 2010 - top Mediafax Monitorizare
Dacia a fost cea mai mediatizată marcă auto în presa din România în 2010, brandul românesc fiind urmat în top 10 de Renault, Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, Ferrari şi Opel, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, liderul pieţei de monitorizare de presă.
![Imaginea articolului Dacia, cea mai mediatizată marcă auto în presa din România în 2010 - top Mediafax Monitorizare](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1706/7983152/1/grafic-201-analiza-20auto.jpg?width=560)
Dacia, cea mai mediatizată marcă auto în presa din România în 2010 - top Mediafax Monitorizare - top Mediafax Monitorizare
Analiza evaluează numărul de referiri înregistrat de 59 de mărci auto în decursul anului trecut, în articolele din presa scrisă centrală, precum şi în emisiunile de radio şi televiziune.
Topul primelor zece mărci din punctul de vedere al mediatizării este format din: Dacia - 8,6% din volumul acoperirii media, Renault - 6,1%, Mercedes - 5,9%, BMW - 5,6%, Ford - 5,6%, Volkswagen - 4,9%, Audi - 3,9%, Toyota - 3,9%, Ferrari - 3,8% şi Opel - 3,2%.
Împreună, cele zece branduri cumulează 51,5% din numărul total de aproape 59.000 de referiri analizate, în timp ce celelalte 49 de mărci împart restul de 48,5%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ilie Bolojan: ne place sau nu ne place, am cheltuit în ultimii ani mai mult decât ne putem permite
-
Uniunea Europeană încearcă să evite un război comercial cu Donald Trump. Ar putea fi reduse tarifele la importurile de autoturisme din SUA
-
Piedone este noul şef al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor - surse
În ceea ce priveşte ponderea fiecărui mediu de difuzare, presa scrisă centrală a generat, în medie, 79% din numărul de referiri înregistrat de mărcile auto din top 10. După print, cel mai important mediu din acest punct de vedere este televiziunea, cu o medie de 14%, urmată de radio, cu 7%.
Comparativ cu anul precedent, când Mediafax Monitorizare a realizat o analiză similară, aceleaşi zece branduri s-au menţinut în topul celor mai mediatizate mărci auto. Lider al clasamentului a rămas Dacia, însă ordinea altor mărci s-a schimbat.
Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizată pe baza unui număr de aproape 59.000 de menţiuni, referitoare la 59 de mărci auto, din perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2010. Au fost monitorizate 159 de publicaţii centrale, 12 posturi TV şi 8 canale radio.i.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22669374/1/video.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5531/22680040/2/pavel-churiumov-321968-unsplash.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/https-wwwcancanro-wp-content-uploads-2025-02-fotojet-2025-02-02t171123154-1200x675-1738960041.jpg?width=200)
CANCAN.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=7983152&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe