Director Muzeu de Artă Modernă Paris: “Ar trebuie reluate eforturile legate de Cuminţenia Pământului”

Directorul Muzeului Naţional de Artă Modernă - Centrul de Creaţie Industrială/ Centrul Pompidou din Paris, Bernard Blistene, consideră că ar trebui reluate eforturile din campania de achiziţie a statuii lui Constantin Brâncuşi, Cuminţenia Pământului.

Urmărește
259 afișări
Imaginea articolului Director Muzeu de Artă Modernă Paris: “Ar trebuie reluate eforturile legate de Cuminţenia Pământului”

Director Muzeu de Artă Modernă Paris: Ar trebuie reluate eforturile legate de Cuminţenia Pământului (Imagine: Andreea Alexandru/ Mediafax Foto)

Bernard Blistene a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, că românii care sunt bogaţi, dar şi cei care nu sunt, ar trebuie să contribuie pentru că şi în Franţa au avut loc campanii similiare privind anumite opere ale patrimoniului naţional, care sunt simbolice, transmite corespondentul MEDIAFAX.

“Evident, Brâncuşi este cel mai mare sculptor al secolului al XX-lea, deci nu am nicio ambiguitate, nu mă feresc să fac această afirmaţie. (…) Noi avem miracolul de a fi moştenit din punct de vedere istoric şi pentru că a venit, trăit şi murit în Franţa, noi am moştenit acest atelier al său. Şi mi se pare miraculos că aveţi la Târgu Jiu aceste opere şi aveţi şi posibilitatea de a avea această sculptură, Cuminţenia Pământului. Da, într-adevăr, a devenit extrem de scumpă, dar în acelaşi timp este şi o moştenire naţională, care ar trebui să mobilizeze oamenii. Chiar dacă, din păcate, nu au reuşit, cred că ar trebui să se reia eforturile, pentru ca oamenii, românii care sunt bogaţi, dar şi cei care nu sunt, să contribuie pentru că şi noi am făcut asta în Franţa cu anumite opere ale patrimoniului nostru, care sunt simbolice. Este fundamental să reuşiţi în aceste eforturi”, a spus Blistene.

Potrivit acestuia, după ce a murit, Constantin Brâncuşi a lăsat Franţei atelierul său şi a obligat autorităţile să îl reconstruiască.

“Şi la Paris am transferat pur şi simplu atelierul peste care am construit o mare structură pentru a-l proteja. Pentru a-l păstra intact. Avem această misiune de a păstra acest spaţiu aşa cum l-a lăsat Brâncuşi când a murit. Colecţia este unică pentru că are peste o mie de opere. Începând cu operele de dubut, operele de la final, sculpturi în bronz, lemn, marmură. Toate acestea sunt păstrate, ca şi uneltele, inclusiv colecţia de discuri şi corespondenţa şi tot ceea ce l-a pus în relaţie cu marii artişti ai epocii sale, prietenii săi”, a explicat directorul Muzeului Naţional de Artă Modernă - Centrul de Creaţie Industrială/ Centrul Pompidou din Paris.

Bernard Blistene a primit, vineri, titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii de Artă şi Design (UAD) Cluj-Napoca pentru promovarea culturii contemporane.

Preşedintele Senatului UAD, Ioan Sbârciu, a declarat la ceremonie că evenimentul de decernare a titlului de Doctor Honoris Causa al universităţii lui Bernard Blistene este unul de cel mai înalt nivel.

"Este un eveniment de cel mai înalt nivel, ne onorează faptul că Bernand Blistene a acceptat acest titlu de Doctor Honoris Causa pentru promovarea culturii contemporane. Muzeul Naţional de Artă Modernă din cadrul Centrului Pompidou pe care îl conduce este un colos. L-am cunoscut pe Bernard Blistene datorită şcolii de pictură de la Cluj-Napoca”, a spus Sbârciu.

Bernard Blistene a declarat, la rândul său, că este emoţionat de faptul că primeşte acest titlu şi a spus că municipiul Cluj-Napoca este un loc extraordinar pentru artişti, dând exemplul pictorului Adrian Ghenie, absolvent al UAD, care este recunoscut la nivel internaţional.

Bernard Blistène (62 de ani) este specialist în conservarea patrimoniului, având o solidă pregătire în filozofie, istorie şi istoria artei, precum şi în arheologie la Sorbonna. Personalitate rafinată, Bernard Blistène s-a apropiat şi de arta contemporană scriind numeroase articole de specialitate în Cahiers du Musée national d'art moderne, Artpress, Artforum, Flash art. Considerat „om al muzeului”, Bernard Blistène a dedicat o mare parte a activităţii sale din ultimii 30 de ani înfiinţării sau restructurării/ reînnoirii unor muzee de artă modernă sau contemporană fie din Europa, fie de peste ocean. În anul 1990 el devine directorul Muzeelor din Marsilia, reorganizând ansamblul acestor muzee, şi va reamenaja mai multe instituţii printre care Muzeul de Artă Modernă Cantini, Muzeul de Artă Africană, Amerindiană şi Oceanică din cadrul Centrului Vieille Charité. Va crea, de asemenea, un Muzeu al Artelor Decorative, precum şi un Muzeu al Modei, şi va pune bazele MAc, Muzeul de Artă Contemporană din Marsilia.

Din 2013, Bernard Blistène este director al Muzeului Naţional de Artă Modernă-Centrul de Creaţie Industrială/ Centrul Pompidou.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici