Editura Nemira, conferinţe şi prezentări de carte la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu

Editura Nemira, în colaborare cu Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, organizează o serie de evenimente publice, conferinţe şi prezentări de carte despre lumea teatrului şi arta spectacolului, la Librăria Habitus din Sibiu.

Urmărește
174 afișări
Imaginea articolului Editura Nemira, conferinţe şi prezentări de carte la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu

Editura Nemira, conferinţe şi prezentări de carte la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (Imagine: Shutterstock)

Evenimentele Editurii Nemira care vor avea loc la Librăria Habitus din Sibiu vor aduc împreună scriitori, critici, jurnalişti, invitaţi speciali, observatori ai fenomenului teatral şi, bineînţeles, un cât mai numeros public interesat.

Reputatul critic de teatru şi scriitor George Banu deschide seria conferinţelor cu un invitat special - cunoscutul regizor german Thomas Ostermeier.

Marţi, 14 iunie, de la ora 11:00, George Banu în dialog cu Thomas Ostermeier. În cadrul evenimentului va fi prezentat volumul „Teatrul şi frica” de Thomas Ostermeier, în traducerea lui Vlad Russo.

A doua zi, pe 15 iunie, de la ora 11:00, are loc conferinţa „Mari întâlniri teatrale la FITS şi sfertul de secol al Editurii Nemira”. George Banu îi are ca invitaţi pe Constantin Chiriac (Director FITS), Ana Nicolau (General Manager Editura Nemira) şi Monica Andronescu (coord. colecţia Yorick). În cadrul evenimentului va fi prezentat volumul „Convorbiri teatrale. Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu” de George Banu.

Tot în cadrul Festivalului, pe 17 iunie, de la ora 13:00, are loc lansarea volumului „Istoria teatrului universal”, ediţie ilustrată de John Russell Brown (coord.), despre care vor vorbi George Banu, Ana Nicolau şi Dana Ionescu (redactor şef Editura Nemira).

„Convorbiri teatrale. Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu”, Editura Nemira, 2016 este un volum despre lumea teatrului. Gândirea teatrală e o gândire orală, care se formulează în timpul repetiţiilor sau al convorbirilor publice: ea implică existenţa unui partener. E o gândire dialogală. De aici provine interesul dezbaterilor pe care Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu le-a organizat şi pe care George Banu le-a animat. Protagoniştii invitaţi au vorbit, şi-au expus principiile practice şi şi-au definit orizontul de aşteptare. Mărturii personale, formulate în contextul unei exemplare manifestări internaţionale, mărturii care, reunite aici, se constituie în arhivele inedite, vii ale teatrului actual, românesc şi străin.

Convorbirile teatrale oferă cititorilor posibilitatea unui voiaj în arta teatrului de azi, având drept călăuză pe marii artişti a căror operă le confirmă discursurile, iar acestea le lumineaza spectacolele. Ambele sunt indisociabile, reciproc necesare. George Banu este ghid şi partenerii lui sunt artiştii festivalului: Felix Alexa, Eugenio Barba, Klaus Maria Brandauer, Dragoş Buhagiar, Constantin Chiriac, Alexandru Dabija, Pippo Delbono, Emmnuel Demarcy-Mota, Lev Dodin, Declan Donnellan, Benard Faivre d’Arcier, Jean-Jacques Lemêtre, Krystian Lupa, Piotr Skiba, Mihai Măniuţiu, Wajdi Mouawad, Silviu Purcărete, Peter Stein, Erhard Stiefel. Iata un caleidoscop al teatrului prezent.

Volumul „Teatrul şi frica”, de Thomas Ostermeier traducere de Vlad Russo, Editura Nemira, 2016, apare în limba română la doar câteva luni după ce s-a tipărit în Franţa şi reuneşte pentru prima dată conferinţe şi comunicări susţinute de cunoscutul regizor german Thomas Ostermeier despre teatru. Lucrarea, ilustrată cu imagini color din creaţia scenică a autorului, se deschide cu un subsţial dialog între cunoscutul creator şi reputatul critic de teatru şi scriitor George Banu, care semnează şi postfaţa.

„Thomas Ostermeier face din prezent teritoriul său de elecţie. O şi spune: «Foarte puţini regizori sunt interesaţi de ce este omul… nu în esenţa sa, ci în prezentul său.» Ostermeier purcede la această analiză, legând-o mereu de datele concepţiei economice prevalente astăzi. Teatrul său ne invită să devenim conştienţi de ameninţările ce planează asupra omului, fără să propună nici o perspectivă de mântuire. Teatrul lui Ostermeier îşi croieşte drum ca o trupă de şoc în lumea noastră bântuită de nelinişti.”, potrivit lui George Banu.

„Teatrul trebuie să se elibereze de dorinţa de a fi mereu de partea cea bună, trebuie să înfrunte realitatea. El este cel mai vechi mijloc de analiză artistică a lumii în care trăieşte fiinţa umană, menit să exprime receptarea lumii (a realităţii). Pentru această analiză, el trebuie din când în când să îndure realismul, spunând iar şi iar poveşti despre cruzimea lumii şi despre victimele ei.“, afirmă Thomas Ostermeier

Cartea „Istoria teatrului universal”, volum coordonat de John Russell Brown, ediţie ilustrată, traducere de Dana Ionescu, Adriana Voicu şi Cristina-Maria Crăciun, a apărut la Editura Nemira, 2016, vobreşte despre cum a evoluat teatrul într-o istorie de peste 4 500 de ani, de la formele de spectacol din Egiptul antic la formele multiculturale din zilele noastre, despre ce sensuri şi expresii a căpătat aceasta în parcursul ei de milenii.

Instrument indispensabil pentru oricine studiază artele spectacolului, într-o ţară în care se tipăresc rar sinteze, lucrarea publicată acum în premieră în limba română constituie o incursiune mai mult decât necesară în istoria, ştiută şi mai puţin ştiută, a teatrului. Volumul, unul dintre puţinele de gen din biblioteci, este opera unor distinşi experţi şi apare însoţit de numeroase ilustraţii. Pentru practicienii şi teoreticienii teatrului, pentru studenţi profesori sau pur şi simplu spectatori, Istoria teatrului universal reprezintă o sursă esenţială.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici