EMarketer: Veniturile din publicitate ale YouTube au crescut în 2013 cu peste 50%, la 5,6 mld dolari

Veniturile din publicitate ale YouTube au urcat în acest an cu peste 50%, la 5,6 miliarde de dolari, datorită creşterii explozive a vizualizărilor prin intermediul aparatelor mobile, potrivit estimărilor companiei de analiză a pieţei eMarketer.

Urmărește
147 afișări
Imaginea articolului EMarketer: Veniturile din publicitate ale YouTube au crescut în 2013 cu peste 50%, la 5,6 mld dolari

EMarketer: Veniturile din publicitate ale YouTube au crescut în 2013 cu peste 50%, la 5,6 mld dolari

O mare parte a acestor venituri vor fi plătite de YouTube partenerilor săi şi creatorilor de conţinut, relatează Financial Times.

După efectuarea acestor plăţi, YouTube va rămâne cu venituri nete în valoare de 1,96 miliarde de dolari, echivalente cu o cotă de 1,7% pe piaţa mondială a publicităţii digitale. Această cotă de piaţă este mai mare decât cea a Twitter, AOL şi Pandora, potrivit eMarketer.

"Veniturile din publicitatea video vor creşte semnificativ în anii următori, pentru operaţiunile YouTube, în special datorită vizualizărilor în creştere prin dispozitive mobile", se arată în raportul eMarketer.

YouTube, achiziţionată de Google în 2006 pentru 1,65 de miliarde de dolari, are lunar peste 1 miliard de utilizatori şi atrage circa 20% din totalul cheltuielilor pentru publicitatea video online din Statele Unite.

Concurenţa vine din partea unor companii precum Hulu, deţinută de Walt Disney, 21st century Fox şi NBCUniversal, care anticipează în acest an venituri din publicitate de 1 miliard de dolari.

Creşterea interesului pentru publicitatea pe YouTube are loc odată cu apariţia unei noi generaţii de studiouri de producţie video, interesate să atragă tinerii care urmăresc majoritatea programelor TV online.

Investitorii se înghesuie să obţină acţiuni la aceste companii. Maker Studios, una dintre cele mai mari reţele video online, are printre acţionari compania Time Warner, pe Elisabeth Murdoch şi actorul Robert Downey Jr.

Şi studiourile de la Hollywood sunt interesate de această piaţă. DreamWorks Animation, studioul care a produs filmele Shrek şi Kung Fu Panda, a cumpărat în acest an Awesomeness TV, o reţea YouTube pentru copii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici