INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi

Posturile tv vor resimţi criza economică în 2009, însă piaţa de televiziune din România va înregistra o creştere, fiind ajutată şi de noua Lege a audiovizualului, care a relaxat normele privind publicitatea, spune Răsvan Popescu, preşedintele CNA, într-un interviu acordat MEDIAFAX.

Urmărește
116 afișări
Imaginea articolului INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi

INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi (Imagine: Mediafax Foto)

Rep.: Ce părere aveţi de modul de funcţionare al Radioului Public şi al Televiziunii Române, în anul care tocmai se încheie?

R.P.: Am avut o problemă cu Televiziunea Publică în timpul acestei ultime campanii (campania pentru alegerile parlamentare, n.r.). Nu a realizat ştiri electorale proprii. S-a limitat la a organiza dezbateri şi emisiuni de promovare, sau mai bine zis, timpi de antenă alocaţi forţelor politice, conform legii lor de funcţionare, dar nu a realizat şi ştiri proprii, în pofida insistenţelor CNA în acest sens. Eu cred că este o reticenţă absolut nelalocul ei, probabil că le-a fost mai uşor aşa, dar, până la urmă, menirea unui post public este de a reflecta ce se întâmplă cel mai important în viaţa comunităţii, iar cel mai important lucru care se desfăşura la momentul respectiv erau alegerile. Ne-a surprins această atitudine.

Rep.: Care sunt cele mai importante proiecte pe care le plănuiţi pentru 2009 şi ce buget aţi cerut pentru anul viitor?

R.P.: Există câteva priorităţi la care mă voi referi succint: susţinerea Ordonanţei de urgenţă în Parlament (care a modificat Legea audiovizualului, n.r.), astfel încât Directiva să se regăsească în textul viitoarei Legi a audiovizualului, alinierea Codului de reglementare a conţinutului audiovizual la modificările aduse de noua lege, după ce Ordonanţa va fi adoptată de Parlament, şi elaborarea, împreună cu Ministerul Comunicaţiilor şi cu ANC a strategiei pentru trecerea la televiziunea digitală, dar şi elaborarea Deciziei de reglementare a campaniei pentru alegerile europarlamentare şi monitorizarea desfăşurării în audiovizual a celor două campanii electorale din 2009 (pentru alegerea Parlamentului European şi pentru alegerea preşedintelui României).

În plus, vom sprijini anumite proiecte tematice, pentru care se vor organiza concursuri. Dorim să realizăm un radio naţional pentru copii şi de aceea ne-am adresat ANC, care urmează să pună la dispoziţia noastră frecvenţe destinate acestui proiect.

Vom acorda o atenţie mai mare localismului şi vom face diligenţele necesare pentru scoaterea la concurs a unor frecvenţe numai pentru localnici, din localităţi mici şi mijlocii. Intenţionăm să modificăm şi reglementările privind timpul minim de program local obligatoriu pe care trebuie să-l realizeze reţelele.

De asemenea, programul destinat îmbunătăţirii calităţii limbii române în audiovizual va deveni un proiect multianual, pentru că un astfel de obiectiv nu se poate realiza pe termen scurt.

Rep.: Cum va fi piaţa televiziunilor din România în 2009, având în vedere că Directiva privind serviciile media audiovizuale a fost implementată în legislaţia audiovizuală românească?

R.P.: Televiziunile vor resimţi criza economică. Deja există o serie de companii care şi-au anunţat reduceri ale bugetelor de publicitate şi, tocmai de aceea, este foarte important că noi am reuşit, în timp record, să adoptăm această nouă Directivă pentru serviciile media audiovizuale, care, prin relaxarea normelor privind publicitatea, va permite televiziunilor să realizeze nişte venituri suplimentare, tocmai ca să poată să facă faţă în condiţii de criză, pe de o parte, şi pe de altă parte să poată să înceapă să investească în transmisia digitală. Cred că în continuare piaţa de televiziune din România va înregistra o creştere, dar şi condiţiile de criză se vor resimţi. E greu de făcut o evaluare exactă.

Interviu realizat de Mădălina Cerban, madalina.cerban@mediafax.ro.

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici