Marile bănci internaţionale atacă agenţia Bloomberg şi lansează serviciul Perzo

Marile nume din lumea finanţelor internaţionale, coordonate de banca Goldman Sachs, au anunţat miercuri că vor lansa un serviciu de mesagerie online, denumit "Perzo", al cărui scop este acela de a contesta monopolul agenţiei de informaţii financiare Bloomberg în sălile de tranzacţii bursiere.

Urmărește
135 afișări
Imaginea articolului Marile bănci internaţionale atacă agenţia Bloomberg şi lansează serviciul Perzo

Marile bănci internaţionale atacă agenţia Bloomberg şi lansează serviciul Perzo (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Bank of America Merrill Lynch, Bank of New York Mellon, Credit Suisse, Deutsche Bank, JPMorgan Chase, Morgan Stanley, Wells Fargo, Nomura, Citigroup, Jefferies, BlackRock, Maverick şi Citadel au decis să creeze o companie care propune acest serviciu, denumită Symphony Communications Services, potrivit unui comunicat publicat miercuri.

Noua companie va fi condusă de francezul David Gurle, în vârstă de 47 de ani, un fost director de la France Telecom, care a creat Perzo.

Perzo se doreşte a fi un serviciu de mesagerie internă în sălile de tranzacţii bursiere, al cărui scop este acela de a oferi o alternativă credibilă la serviciile agenţiei Bloomberg.

Serviciile de mesagerie permit agenţilor de bursă să trimită mesaje private clienţilor lor şi să schimbe impresii, într-o manieră confidenţială, despre diverse analize financiare.

Suma totală a investiţiei este de 66 milioane de dolari.

"Symphony Communications Services răspunde unei presiuni din acest sector care impune apariţia unor mijloace mai bune de comunicare şi de colaborare", a explicat Darren Cohen, unul dintre directorii de la Goldman Sachs.

Într-un mediu marcat de reglementări sporite, companiile financiare speră că, odată cu apariţia acestui serviciu, vor putea să îşi supravegheze mai bine agenţii de bursă şi să evite scandalurile precum cel declanşat de presupusele manipulări ale pieţelor valutare.

Această iniţiativă urmăreşte mai ales să rivalizeze cu Bloomberg, care a echipat aproape toate sălile de tranzacţii bursiere din lume cu ecranele sale financiare şi servicii de mesagerie.

Băncile închiriază terminalele respective de la celebra agenţie de informaţii financiare cu preţuri foarte mari, de peste 20.000 de dolari pe an. Adoptând strategii de reducere a costurilor, băncile au dorit să renegocieze aceste preţuri, dar s-au lovit de refuzul agenţiei Bloomberg.

Spiritul de frondă s-a amplificat după ce peste 10.000 de mesaje private ale clienţilor, conţinând identităţile şi adresele lor electronice, au fost publicate pe internet în 2013.

Goldman Sachs, principala vizată de acea scurgere de informaţii, a decis să se poziţioneze în fruntea băncilor care doresc să conteste monopolul agenţiei Bloomberg.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici