Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor

Mario Garcia, expert în design de publicaţii print şi online, a vorbit, joi, la Conferinţa presei din România, despre fuziunea între print şi online şi a făcut o analiză a publicaţiilor româneşti, explicându-le celor prezenţi că lucrează în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor.

Urmărește
60 afișări
Imaginea articolului Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor

Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor

De asemenea, Garcia analizează succint ziarele pe blog, spunând că acelea "serioase" se mândresc cu faptul că "sunt grele", acest lucru însemnând că sunt prezentate "texte lungi fără întreruperi, puţină grafică şi o primă pagină (...) în format broadsheet". "Apoi, sunt cele contemporane: lejere, colorate, dinamice. Şi, o mare varietate de tabloide, cu headlineuri mari, fotografii decupate pe fiecare pagină şi titluri după titluri", mai scrie Garcia.

El remarcă faptul că, în ceea ce priveşte designul şi textura, ziarele româneşti se împart în două categorii: fie arată precum cele elveţiene sau germane, fie precum cele spaniole.

"Nimic rău în asta, exceptând faptul că, observ, călătorind prin lume, pierderea flerului cultural / naţional al ziarelor. Pentru că avem acces la internet şi putem să vedem ce fac ceilalţi, cel mai probabil vom targeta produsele după cele de succes din altă parte", spune Garcia.

În viziunea lui, presa are patru categorii mari de public şi anume "printnets", "digital natives", "promiscuous users" şi "traditional readers". Prima categorie menţionată de Garcia, "Printnets", include cititorii care "se mişcă" între print şi internet, fiind familiarizaţi cu ambele medii. În cazul lor, cititul pe print a devenit o funcţie de seară, dedicată timpului liber, în timp ce informarea online este asociată muncii la birou.

A doua categorie de cititori adusă în discuţie de Garcia este cea care include "Digital Natives" sau generaţia Nintendo, formată din persoane care revin mereu la print pentru informaţie, dar nu îşi imaginează viaţa fără internet. În acest sens, el a subliniat că "persoanele care împlinesc 22 de ani în 2012 vor fi primele care nu îşi vor aminti ce înseamnă viaţa fără interent".

Definind categoria "Promiscuous users", expertul a precizat că este vorba de persoanele care caută informaţia şi o lecturează dintr-o multitudine de surse, trecând de la un mediu la altul şi care, la sfârşitul zilei, "nu ştiu de unde au luat informaţia". Potrivit lui, această categorie include marea majoirtate a cititorilor actuali, motiv pentru care Garcia recomandă ca "brandul să fie menţinut asemenea pe toate mediile". Despre cititorii tradiţionali - "traditional readers" - Garcia spune că aceasta include persoanele cărora "le place să simtă ziarul", care citesc liniştiţi şi pe care nimic nu le poate determina să treacă pe alte medii.

În cadrul prezentării sale, Garcia a spus că, de multe ori, oamenii cu vârste de peste 50 de ani "sunt cei mai activi consumatori", fiind cei care îşi permit să achiziţioneze toate gadget-urile prezente pe piaţă.

În ceea ce priveşte ziarele, Garcia consideră că prima pagină este esenţială, având rolul de a-i prezenta cititorului o "hartă" a publicaţiei. Cu toate acestea, el a precizat că numeroase ziare şi reviste nu respectă această funcţie a primei pagini.

În opinia lui, prima pagină ar trebui să conţină tot ceea ce trebuie citit în ziarul respectiv, ce nu trebuie ratat, trimiteri la online sau la alte surse, precum şi ceea ce e special în titlul respectiv. În ceea ce priveşte prima pagină a ediţiilor online ale ziarelor, Garcia consideră că trebuie să conţină un un navigator, care să pună la dispoziţia cititorilor sumarul celor mai importante informaţii ale respectivei ediţii, pe lângă alte informaţii.

(Material realizat de Alexandra Buzas, alexandra.buzas@mediafax.ro)
Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici