- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (18.10.2013, 18:58)
- Departamentul Social - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
MEDIAFAX MONITORIZARE: Ponta, la mare distanţă de Antonescu la mediatizare pe tema Roşia Montană
Premierul Victor Ponta a fost cel mai mediatizat politician atât la televiziune, cât şi în mediul on-line pe subiectul Roşia Montană, la mare distanţă de Crin Antonescu, aflat pe locul doi şi de Traian Băsescu, interesul general pentru acest subiect scăzând puternic în ultima perioadă.
Urmărește
553 afișări
MEDIAFAX MONITORIZARE: Ponta, la mare distanţă de Antonescu la mediatizare pe tema Roşia Montană (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)
Aceasta este concluzia unui analize realizate de Mediafax Monitorizare pe o perioadă de şapte săptămâni (26 august - 15 octombrie), începând de la aprobarea în Guvern a proiectului de lege privind exploatarea de la Roşia Montană. Au fost monitorizate jurnalele de ştiri de la 13 posturi TV şi talk-show-urile de la Antena 3, B1 TV, Realitatea TV şi România TV între orele 17.00 şi 24.00, precum şi 1.170 de surse din mediul on-line.
Victor Ponta a fost mediatizat de 901 ori în jurnalele celor 13 televiziuni şi în 34 de talk-show-uri de la cele patru posturi TV de ştiri, în timp ce Crin Antonescu de 557 de ori în jurnale de ştiri şi în 29 de talk-show-uri, iar Traian Băsescu de 377 de ori la jurnalele de televiziunilor şi în 9 talk-show-uri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
La talk-show-uri, în cazul lui Ponta şi al lui Antonescu au fost luate în calcul participările în calitate de invitaţi, intervenţiile telefonice sau discuţiile ample pe marginea declaraţiilor acestora, în ceea ce îl priveşte pe Traian Băsescu existând doar dezbaterile asupra declaraţiilor lui, deoarece nu a participat la talk-show-uri la cele patru posturi TV în perioada analizată.
În mediul on-line, primul-ministru a avut 11.969 apariţii, Crin Antonescu - 6.707, iar Traian Băsescu - 5.382.
Pentru Victor Ponta cea mai activă săptămână a fost a treia din cele şapte (9 – 15 septembrie), cu 4.344 apariţii în on-line şi 17 la talk-show-uri, iar în ştirile de la jurnalele TV a patra (16 – 22 septembrie), cu 313 menţiuni. Cele mai multe apariţii ale lui Crin Antonescu au fost tot în săptămâna 9 – 15 septembrie, cu 3.297 citări în on-line, 258 de menţiuni în ştiri TV şi 14 apariţii în talk-show-uri. În toată perioada analizată, preşedintele Traian Băsescu a fost mediatizat mai mult în ştirile de la jurnalele TV, datorită şi faptului că a avut şi conferinţe de presă la Palatul Cotroceni transmise în direct sau în urma cărora au rezultat mai multe ştiri video. Băsescu nu a apărut la talk-show-uri pe subiectul Roşia Montană şi despre el s-a vorbit foarte puţin în astfel de emisiuni în perioada monitorizată, săptămâna în care a fost subiectul predilect în opt astfel de emisiuni fiind 16-22 septembrie. Săptămâna în care Băsescu înregistrează cele mai multe citări în on-line (1.552) şi cele mai multe menţiuni în ştirile de la jurnalele TV (136) este 16-22 septembrie. Începând din 22 septembrie, mediatizarea lui Ponta, Antonescu şi Băsescu pe subiectul Roşia Montană scade puternic, trendul fiind menţinut până în prezent pentru Ponta şi Antonescu. Excepţie face preşedintele Traian Băsescu care are 70 de ştiri în jurnalele TV şi 645 de apariţii în on-line în săptămâna 30 septembrie - 6 octombrie, în urma unei conferinţe la Plalatul Cotroceni în care a vorbit despre Roşia Montană. În ultima săptămână monitorizată şi trendul apariţiilor lui Băsescu este descrescător, la fel ca la Ponta şi Antonescu care au scăderi spre nivelul celor din prima săptămână.
În total, în cele şapte săptămâni, despre subiectul "Roşia Montană" au fost 34.303 de referiri pe site-urile monitorizate, 2.390 de ştiri în jurnalele de la cele 13 posturi TV analizate şi 190 de talk-show-uri la Antena 3, B1 TV, Realitatea TV şi România TV între orele 17.00 şi 24.00. În on-line, subiectul Roşia Montană a fost cel mai intens mediatizat în săptămâna a treia (9-15 septembrie) din cele şapte analizate, cu 10.252 de referinţe, aproape o treime din total. Cele mai multe talk-show-uri pe acest subiect (55) au fost tot în săptămâna a treia, în timp ce în ultima au fost doar opt, fără ca Ponta, Antonescu şi Băsescu să fie prezenţi la vreunul. Cele mai multe ştiri (577) în jurnalele TV despre Roşia Montană au fost în săptămâna a patra (16 - 22 septembrie), în ultima săptămână fiind numai 158. Interesul general în media pentru acest subiect scade puternic în ultima săptămână, tinzând spre nivelul primei săptămâni când nu începuseră protestele din Piaţa Universităţii, dar se menţine încă la un nivel important faţă de alte subiecte.
Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online. La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează. Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar şi social media, în total aproximativ 68.000 de surse.
Citește pe alephnews.ro: Fermele ecologice sunt rezistente în fața inundațiilor și declinului biodiversității
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe