Piaţa media din România a crescut cu 10% în 2016 faţă de 2015, până la valoarea de 366 milioane euro

Evoluţia depăşeşte estimările raportului lansat în luna mai, care indicau un avans de 6% anul acesta, similar cu cel din 2015, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative.

Urmărește
334 afișări
Imaginea articolului Piaţa media din România a crescut cu 10% în 2016 faţă de 2015, până la valoarea de 366 milioane euro

Piaţa media din România a crescut cu 10% în 2016 faţă de 2015, până la valoarea de 366 milioane euro (Imagine: Shutterstock / Mediafax Foto)

În comunicatul transmis Mediafax se precizează:

„Cea de-a doua parte a anului a adus o creştere peste aşteptări a pieţei de media, care a fost determinată în special de investiţiile impresionante în publicitatea TV, în timp ce evoluţia celorlalte canale a fost în linie cu estimările noastre din Media Fact Book-ul lansat în luna mai. Aceste rezultate pozitive vor fi susţinute şi anul viitor, când estimăm că piaţa va creşte cu 6%, până la valoarea de 389 milioane de euro”, afirmă Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Astfel, investiţiile în publicitatea TV vor totaliza anul acesta 240 milioane de euro, în urma unei creşteri spectaculoase de peste 10% faţă de 2015. Însă televiziunea nu este singurul canal care a înregistrat creşteri în 2016 – online-ul s-a majorat şi el cu 12%, până la valoarea totală de 64 milioane de euro, în timp ce radioul este aşteptat să ajungă la 20 de milioane de euro, valoare cu 5% mai mare decât cea din 2015. De asemenea, piaţa de OOH se menţine la valoarea de 28 de milioane de euro, în timp ce presa tipărită înregistrează o scădere de 10%, până la 14 milioane de euro, cu tot mai mulţi publisheri închizând ediţiile din print ale publicaţiilor.

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de media în 2017, Initiative estimează că cea mai mare creştere va fi înregistrată în online (+14%, până la 74 milioane de euro). Investiţiile în TV vor creşte şi ele cu 5%, până la 252 milioane de euro, iar radioul, cu 7%, până la aproximativ 22 milioane de euro. Spre deosebire de anii precedenţi, şi piaţa de OOH va cunoaşte în 2017 o creştere, de 4%, ajungând la 29 milioane de euro, în timp ce presa tipărită va continua să scadă cu 10%, până la 13 milioane de euro.

La nivel global, potrivit analizei Inflation Report lansate în luna noiembrie de MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte şi Initiative, se estimează o inflaţie de cost TV semnificativă pentru televiziunea liniară (+6,4%), tendinţă ce se va reflecta şi la nivel regional, în Europa (+6%) şi în Europa Centrală şi de Sud-Est (+9%). În pieţele mature, această inflaţie TV este determinată de scăderea audienţelor şi a rating-urilor, fragmentarea obiceiurilor de consum şi emergenţa platformelor de digital şi OTT. Totodată, online-ul rămâne canalul cu cea mai mare creştere în piaţa de media (+12.5% în 2017), deşi va înregistra un ritm mai scăzut în următorii ani. Astfel, dacă în 2016, digitalul a atras 36% din bugetele de publicitate la nivel mondial, apropiindu-se de cota de 37% a TV-ului, în 2017 acesta este estimat să depăşească TV-ul şi să devină principalul canal de advertising.”

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. Studiul integral şi informaţiile actualizate poate fi vizualizate şi descărcate în formă digitală

Despre Initiative

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLowe, BPN, Golin, Profero şi Medic One.

Pentru mai multe informaţii vă rugăm puteţi accesa  Facebook sau pe LinkedIn.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici