România TV şi Realitatea TV, somate să nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democraţilor

CNA a decis, marţi, să someze televiziunile România TV şi Realitatea TV să nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democraţilor europeni, întrucât legislaţia audiovizualului interzice difuzarea publicităţii politice în afara campaniei electorale.

Urmărește
295 afișări
Imaginea articolului România TV şi Realitatea TV, somate să nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democraţilor

România TV şi Realitatea TV, somate să nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democraţilor (Imagine: Ovisiu micsik/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, mai multe spoturi publicitare de promovare a unor lideri social democraţi europeni, în care apărea inclusiv premierul Victor Ponta. Aceste spoturi au fost transmise la cele două televiziuni pe 1, 2 şi 3 martie.

După vizionarea spoturilor respective, atât Lorand Turos, cât şi Narcisa Iorga, membri ai CNA, au spus că, în mod evident, aceste spoturi reprezintă "publicitate politică", iar legislaţia audiovizualului interzice difuzarea spoturilor de publicitate politică în afara campaniei electorale.

Monica Gubernat, un alt membru al CNA, a spus că aceste spoturi reprezintă "o campanie de informare a ceea ce înseamnă social-democraţie", iar prin intermediul acestora telespectatorii nu sunt invitaţi să voteze cu un anumit om politic sau partid politic.

"Este vorba eventual de o direcţie de gândire, nu se încadrează după părerea mea la publicitate politică. Nu este însă asumată ca publicitate, nu este între cartoane, nu e semnalată", a spus şi Cristina Trepcea, membru al CNA.

În schimb, Narcisa Iorga a fost de părere că, în mod clar, au fost promovate un curent politic şi mai multe personalităţi politice, din România şi din străinătate. Ea a amintit că, pe 23 iunie 2009, CNA a analizat o situaţie similară şi a somat mai multe posturi TV care au difuzat un spot de promovare a evenimentelor dedicate Zilei Tineretului, organizată de Ministerul Tineretului şi Sportului, în care apărea Monica Iacob Ridzi, ministrul de resort la momentul respectiv.

Totodată, Iorga a făcut referire la numeroasele sancţiuni aplicate de CNA postului OTV, care a promovat PPDD în afara campaniei electorale.

Pe de altă parte, atât reprezentanta postului România TV, Roxana Niculescu, cât şi cea a postului Realitatea TV, Mura Frânculescu, au precizat că aceste spoturi nu se mai difuzează în prezent.

Totuşi, Narcisa Iorga a propus ca CNA să someze posturile România TV şi Realitatea TV să intre în legalitate, fapt care înseamnă că acestea nu mai pot difuza spoturile respective decât în condiţiile legislaţiei audiovizualului.

Sancţiunea a fost aplicată în baza articolului 139 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală", şi a articolului 140 din Cod - "(1) În perioada campaniei electorale, furnizorii de servicii media audiovizuale pot insera publicitate politică numai în calupuri separate şi marcate corespunzător.(2) Publicitatea politică trebuie să fie asumată în mod explicit, prin prezentare ori conţinut, de către candidaţi sau competitorii electorali".

Sancţiunea a fost aplicată cu şapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Valentin Jucan, Narcisa Iorga, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu şi Răsvan Popescu) şi patru "împotrivă" (Monica Gubernat, Cristina Trepcea, Christian Mititelu şi Radu Călin Cristea).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici