STUDIU: Aproape 20% dintre românii din mediul urban utilizează televizoarele inteligente

Aproape 20% dintre românii din mediul urban au auzit de televizoarele inteligente şi le utilizează deja, în timp ce 70% dintre adolescenţii cu vârste între 15 şi 17 ani şi-ar dori un smart TV, potrivit unui studiu al companiei GfK România privind utilizarea noilor tehnologii digitale.

Urmărește
158 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Aproape 20% dintre românii din mediul urban utilizează televizoarele inteligente

STUDIU: Aproape 20% dintre românii din mediul urban utilizează televizoarele inteligente (Imagine: Publimedia / Shutterstock)

Televizoarele inteligente sunt cele mai cunoscute şi au cel mai mare grad de adopţie.

Următoarele clasate, serviciile de stocare în cloud sunt utilizate de aproape 10% dintre românii din mediul urban, dar procentul creşte la 25% pentru cei între 18 şi 24 de ani.

Pe locul al treilea în top se situează plăţile realizate de pe mobil, însă doar aproximativ 1 din 20 de români din mediul urban realizează plăţi "în mişcare", însă de trei ori mai mulţi şi-ar dori să o facă. Utilizatorii se dublează în rândul tinerilor între 18 şi 24 de ani.

Rezistenţa cea mai mare în utilizare este întâlnită tot în rândul plăţilor de pe mobil (18%), dar şi în rândul autentificării biometrice (18%). Puţin peste două procente au folosit până în prezent acest tip de autentificare, în vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape două treimi nici nu au auzit de ea.

După smart TV, produsul care se bucură de cea mai mare popularitate în perioada aceasta este smartwatch. În rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este sub 2%. Totuşi, 34% dintre cei chestionaţi şi-ar dori un astfel de dispozitiv.

"Ceasurile inteligente şi accesoriile pentru fitness şi sport au crescut în importanţă în România în utlimele luni, drept urmare începând din aprilie 2015 am început monitorizarea vânzărilor lor lunar în panelul nostru de retail. Desigur, piaţa este încă la început şi există potenţial de dezvoltare pe toate canalele de vânzare", a declarat Ileana Tîlvan, Head of Digital, Retail and Technology Client Service.

Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 573 de respondenţi din mediul urban, cu vârsta de peste 15 ani, în perioada 27 aprilie - 15 mai. Metoda folosită este cea a interviurilor faţă în faţă şi are o marjă de eroare de +/-3%.

GfK România este prezentă pe piaţa din România de peste 14 ani. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici