A venit timpul ca marile bănci să fie rupte în bucăţele? Unii investitori cred că da

Fie că sunt amenzile sau legile prea stricte, fie că sunt cheltuielile de restructurare sau condiţiile grele de pe pieţe, băncile mari, complexe, găsesc întotdea­una scuze pentru perfor­manţele slabe. Dar a venit vremea ca această situaţie să se schimbe, iar băncile să facă schimbări curajoase, este o idee promovată de Financial Times.

Urmărește
548 afișări
Imaginea articolului A venit timpul ca marile bănci să fie rupte în bucăţele? Unii investitori cred că da

A venit timpul ca marile bănci să fie rupte în bucăţele? Unii investitori cred că da (Imagine: Publimedia/Shutterstock)

Rezultatele financiare din sectorul bancar american şi cel european, cele mai puternice din lume, arată că anul trecut JPMorgan a oferit investitorilor în acţiuni un randament de 9,4%, cel mai bun din rândul “granzilor” de pe Wall Street. Ceilalţi “fraţi” de suferinţă – Citigroup, Bank of America, Barclays şi Deutsche Bank – au oferit randamente nu mai mari de 5%, aceasta într-un an care n-a avut nimic special. De altfel, în ultimii cinci ani, randamentul mediu al acţiunilor celor cinci bănci universale a fost de 5%.

În aceste condiţii, un acţionar mărunt a forţat dis­cutarea propunerii scindării operaţiunilor la întâl­nirea anuală a Bank of America şi inten­ţio­nea­ză să facă propuneri similare la Citi şi JPMorgan. Situaţia este alta pentru băncile specializate. Randamentul mediu pe cinci ani al acţiunilor Wells Fargo, axată pe sectorul de retail, este de 12%. La Goldman Sachs, un colos orientat spre investiţii, indicatorul este de 11%.

Modelul de bancă universală s-a stri­cat, iar unele bănci au realizat aceasta. UBS şi RBS s-au adaptat. Alţi ju­cători, precum Deutsche Bank şi Barclays, au făcut schimbări mai puţin radicale.

Citeşte mai multe despre viitorul marilor bănci pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici