Afacerile grupului Agricola Bacău au crescut cu 10% în primul trimestru, la 104 milioane lei

Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de aproximativ 104,8 milioane lei, cu 10% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterii vânzărilor pe majoritatea categoriilor de produse.

Urmărește
8 afișări

Vânzările de carne de pui au crescut în primele trei luni, comparativ perioada similară din 2010, cu 39% în volum, respectiv cu 48% în valoare.

"Creşterile semnificative pe care le înregistrăm în primul trimestru al acestui an la carnea de pasăre sunt explicabile deoarece în perioada similară a anului trecut industria noastră a trecut prin cele mai dificile momente: eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere şi stocuri în creştere. Piaţa scăzuse cu circa 18% în volum şi valoare. Iar când am conştientizat că piaţa nu acceptă majorarea firească a preţului la carnea de pui, în aprilie anul trecut am decis să implementăm un program de creştere semnificativă a cantităţilor vândute, cu scopul de a eficientiza activitatea", a declarat miercuri, într-un comunicat, Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Vânzările de salamuri crude uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul grupul, au înregistrat în perioada ianuarie-martie creşteri de 25% în volum şi, respectiv, 23% în valoare.

Şi vânzările de produse vegetale, în perioada Postului Paştelui, au urcat cu 49% comparativ cu perioada similară din 2010.

La categoria ouă de consum s-a raportat o scădere de 20% a vânzărilor. Cauza este, potrivit reprezentanţilor Agricola, creşterea masivă a importurilor, care "concurează neloial" producătorii autohtoni.

"După eliminarea subvenţiilor anul trecut, industria de profil se confruntă în continuare cu o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Deşi cheltuielile cu cerealele au crescut în 2011 în medie cu 120% faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an cu doar 11% faţă de anul trecut, fiind încă mai mic cu trei procente faţă de preţul mediu din 2009. În condiţiile în care materiile prime au o pondere de peste 50% în formarea preţului final, impactul negativ al scumpirii resurselor în costul kilogramului de carne este de 27%, în 2011 faţă de 2009. Matematic, astăzi carnea de pasăre ar trebui să fie cu 27% mai scumpă decât în 2009 pentru ca producătorii să-şi consolideze marja netă care şi aşa nu era foarte mare", a mai spus Grigore Horoi.

Agricola Bacău estimează în acest an afaceri în creştere cu 9%, la peste 443 milioane de lei. Pe segmente, grupul şi-a bugetat o majorare cu 7% la carnea de pasăre, 19% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o stagnare la categoria ouă consum.

Grupul include firmele Agricola Internaţional, Salbac, Europrod, Comcereal, Aicbac, Suinprod şi Avicola Lumina - Constanţa.

Agricola Bacău deţine şi o reţea de 52 de magazine proprii şi vrea să mai deschidă anul acesta 30 de unităţi. Grupul are 2.500 de angajaţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici