- Home
- Economic
-
(20.03.2013, 10:05)
- Andrei Constantinescu
Americanii de la Bechtel au părăsit şantierele Autostrăzii Transilvania. Cu ce au rămas românii?
Şantierele Autostrăzii Transilvania sunt pustii. Americanii de la Bechtel spun că nu pot munci neplătiţi şi, în consecinţă, nota de plată a guvernului de la Bucureşti creşte direct proporţional cu lungimea „pauzei de masă”.
![Imaginea articolului Americanii de la Bechtel au părăsit şantierele Autostrăzii Transilvania. Cu ce au rămas românii?](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/10678495/1/santier-autostrada-transilvania.jpg?width=560)
Americanii de la Bechtel au părăsit şantierele Autostrăzii Transilvania. Cu ce au rămas românii?
Românii nu au, nici pe departe, banii pe care americanii ar trebui să-i primească, date fiind clauzele unui contract care i-a scos din minţi, dar i-a băgat în foame pe partenerii lor români, cu toate modificările şi renegocierile ulterioare.
Ultima soluţie: ministrul „Marilor Proiecte”, Dan Şova, a hotărât să-şi înceapă activitatea cu rezilierea contractului celui mai mare proiect – Autostrada Transilvania –, şi a anunţat că le va propune asta americanilor, urmând să caute soluţii pentru a nu fi nevoit să plătească despăgubiri de ordinul sutelor de milioane de euro.
Între timp, „oamenii de la Bechtel” au cam părăsit, cu tot cu o parte a flotilei de utilaje, campusul principal al companiei, instalat pe raza comunei Săvădisla-Cluj, sat Vălişoara.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Piedone este noul şef al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor - surse
-
Există riscul ca România să rămână fără gaze? Răspunsul lui Sebastian Burduja
-
VIDEO Atacul în care a fost eliminat liderul Hezbollah a fost suprins pe camere. O bombă trece efectiv prin beton spre buncăr
Campusul a fost organizat aici încă din 2004, fiind, de altfel, locul în care, în luna iunie a acelui an, s-a organizat ceremonia oficială de inaugurare a Marii Autostrăzi. Astăzi, au mai rămas în decor câţiva reprezentanţi pentru eventuale intervenţii şi la vreo opt-zece paznici, cu alură de „RoboCop”.
Nici punctul de lucru de la Chiribiş-Bihor, deschis pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, nu pare să fie mai animat. Nimeni nu ştie ce va fi; cu toţii au o singură certitudine: lucrările în zonă sunt ca şi oprite.
Citeşte articolul integral despre cum au plecat americanii de la Bechtel de pe şantierele Autostrăzii Transilvania pe www.gandul.info
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22669374/1/video.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5531/22680040/2/pavel-churiumov-321968-unsplash.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/7338064506-91fd42a3f9-o-1-1738930802.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=10678495&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe