ASF are de rezolvat problemele transportatorilor

Mii de camioane, autobuze şi taxiuri s-au adunat, joi, în centrul Capitalei, pentru a protesta în faţa Guvernului, într-o acţiune la care, după marea majoritate a estimărilor, au participat circa 9.000 de şoferi.

Urmărește
1042 afișări
Imaginea articolului ASF are de rezolvat problemele transportatorilor

ASF are de rezolvat problemele transportatorilor (Imagine: Alexandru Dobre/Mediafax Foto)

Ce au cerut protestatarii?

Ei cer un cost suportabil al primei RCA, eliminarea supraaccizei şi modificarea legii care îi obligă pe transportatori să achite drepturi de autor pentru muzica ambientală din autobuze.

Concret, principalele revendicări sunt intervenţia autorităţii pentru un cost al primei RCA suportabil de către transportatori, ei arătând că  tariful RCA a ajuns să crească cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane şi transport marfă, inclusiv taxi, eliminarea supraacizei începând cu anul viitor, intervenţia Guvernului pentru modificarea deciziilor Oficiului pentru Drepturi de Autor prin care operatorii de transport sunt obligaţi să plătească "sume enorme pentru drepturile de autor", deşi obiectul lor de activitate îl constituie transportul de persoane, nu difuzarea operelor muzicale sau
a muzicii ambientale în autobuze şi taxiuri.

Schimbări pregătite pentru proprietarii de maşini: timbrul de mediu transformat în impozit anual, fără reduceri. Ei cer modificarea Legii 8/1996 privind dreptul de autor, astfel încât operatorii de transport să fie exoneraţi de obligaţia de a plăti lunar drepturile de autor numai pentru simplul fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio.

O altă solicitare este urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate şi aprobate în Comisiile de dialog social.

Poziţia Guvernului

Poziţia Guvernului, prin vocea vicepremierului Vasile Dâncu, cel care s-a şi întâlnit cu protestatarii, este destul de reţinută. Guvernul mută rezolvarea problemei în curtea ASF, poziţie normală, deoarece piaţa asigurărilor este reglementată de către ASF. Guvernul nu şi-a putut lua niciun angajament concret, cu termene de rezolvare a cererilor, lucru care i-a nemulţumit pe protestatari.

Poziţia ASF

La întâlnirea de la Guvern cu protestatarii, ASF a fost reprezentat de prim-vicepreşedintele Cornel Coca Constantinescu, deşi mai normal ar fi fost ca la întâlnire să participe Marius Vorniceanu, vicepreşedintele
care răspunde de sectorul Asigurărilor-Reasigurărilor.
Acesta nu a fost prezent însă la întâlnire, deşi protestul era anunţat de ceva vreme, deoarece, după unele surse din ASF, este deja plecat în Dubai, în vacanţă. De altfel, încercările de a-l contacta au rămas fără răspuns.

Un alt vicepreşedinte ASF, Mircea Ursache, s-a delimitat de politicile greşite din domeniul asigurărilor.

"Resping categoric afirmaţiile formulate la mitingul transportatorilor care nu privesc sectorul asigurărilor şi încearcă să bage în aceeaşi oală întreg personalul ASF. Aşa cum Parlamentul României a hotărât, în cadrul ASF funcţionează trei sectoare bine delimitate şi nu poate fi nicio secundă pus la îndoială că sectorul asigurărilor este singurul responsabil pentru maniera greşită în care au fost gestionate politicile în asigurări, inclusiv în ceea ce priveşte politicile RCA. Cred că referiri globale la întreaga ASF pot fi considerate chiar în afara legii, influenţând politicile de investiţii în România, fie în sectorul pieţei de capital, fie al asigurărilor. Aş vrea să delimităm foarte bine răspunderea exclusivă a sectorului asigurărilor şi, bineînţeles, răspunderea la vârf a Autorităţii, faţă de cum gestionează politicile în asigurări", a declarat Ursache.

Practic, Mircea Ursache a sintetizat situaţia celui mai fierbinte sector de care se ocupă ASF, cel al asigurărilor, şi a acuzat politicile ASF în materie de asigurări, politici de care este responsabil vicepreşedintele Vorniceanu.

Sectorul asigurărilor a avut un an extrem de greu cu trei evenimente majore:

1. Falimentul celui mai mare asigurător, Astra Asigurări, faliment care a întors toată piaţa şi a lăsat în urma foarte multe probleme ce trebuie rezolvate.

2. Probleme de la Euroins şi majorarea de capital agreată cu acţionarii acestui asigurator, 400 milioane de lei, care în final au devenit 200 milioane de lei, fără să fie clar care au fost motivele pentru care cei 400 milioane au devenit 200 milioane.

3. Majorarea de capital de la Carpatica, care ar trebui să se întâmple zilele astea, după ce acţionarul principal, Carabulea, va vinde banca Carpatica, iar cu banii din vânzare va majora capitalul Carpatica Asig.

Astfel, pe lângă celelalte probleme, ASF are acum un nou subiect fierbinte care va trebui să fie rezolvat rapid, pentru a nu escalada în proteste mai ample.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici