- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Berceanu: În 2010 pot fi recepţionaţi 101 km de autostradă, dacă va exista finanţare
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat, marţi, că în 2010 ar putea fi recepţionaţi 101 kilometri de autostradă, dacă va exista finanţare.
Berceanu: În 2010 pot fi recepţionaţi 101 km de autostradă, dacă va exista finanţare (Imagine: Adrian Stoicoviciu/Mediafax Foto)
"Atâta vreme cât nu vor fi finanţări corespunzătoare, nu vor putea fi schimbări apreciabile în ceea ce priveşte infrastructura de transport. Dacă sunt puţini bani, îi vom da acolo unde putem să terminăm lucrările începute", a afirmat Berceanu, marţi, la audierile comisiilor parlamentare de specialitate pentru un nou mandat de ministru al Transporturilor.
Defalcat, cei 101,46 kilometri reprezintă 12 kilometri din tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, 42,5 kilometri tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, centura Sibiu în lungime de 17,56 kilometri, 9,4 kilometri din tronsonul Turda-Gilău al Autostrăzii Transilvania, doi kilometri din viaductul de la Suplacu de Barcău şi 18 kilometri de la Dolea-Sarsig (judeţul Bihor) din Autostrada Transilvania.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
-
Audieri pe bandă rulantă în Parlament ale noilor miniştri/ Propunerea PSD pentru Ministerul Justiţiei a fost aprobată de parlamentari/ Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor/ Tanczos Barna a fost audiat la Parlament şi a fost avizat favorabil pentru Ministerul Finaţelor
-
Tanczos Barna a fost audiat la Parlament. Viitorul ministru de Finanţe, avizat favorabil
-
Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor
În 2010, Ministerul Transporturilor intenţionează să efectueze lucrări de construcţie a autostrăzilor pe 508,16 kilometri, să lucreze la 12 centuri ocolitoare, respectiv 205 kilometri, şi să finalizeze modernizarea a 855 kilometri de drumuri naţionale.
Astfel, urmează ca în 2010 să fie finalizate centurile Timişoara, Iaşi, Oradea, Cluj Est, Bucureşti Nord şi pasajele de pe şoseaua Ploieşti Vest.
Necesarul de fonduri pentru întreţinerea drumurilor naţionale în 2010 este de 2,25 miliarde lei, din care de la bugetul de stat 1,26 miliarde lei, venituri proprii 935 milioane lei şi credite externe 59 milioane lei.
Pentru reparaţii capitale, necesarul de fonduri de la bugetul de stat este de 795 milioane lei, iar pentru finanţarea lucrărilor de eliminare a efectelor inundaţiilor, anul viitor este necesară suma de 1,049 miliarde lei, din care de la bugetul de stat 489 milioane lei şi credite externe 560 milioane lei.
Astfel, necesarul de fonduri al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pe anul 2010 se ridică la 17,37 miliarde lei, în creştere cu 88% faţă de resursele asigurate în acest an. Din valoarea de 17,37 miliarde lei, ministerul solicită 13,071 miliarde lei de la bugetul de stat, 1,95 miliarde lei din credite externe, 1,42 miliarde lei din fonduri nerambursabile de la UE şi 935 milioane lei din venituri proprii.
Recent, Berceanu a declarat că va solicita Ministerului Finanţelor sumele reprezentând 3,5% din PIB pentru bugetul ministerului pe 2010.
"Chiar dacă am spus de mai multe ori că, pentru 2010, avem nevoie de 3,5% din PIB, discuţiile recente sunt tot la fel, adică 1,3% din PIB, ceea ce reprezintă cea mai mică alocare de fonduri din ţările europene", a spus Berceanu.
Radu Berceanu (PDL) a primit, marţi, aviz favorabil pentru funcţia de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, din partea comisiilor parlamentare de specialitate, cu 39 de voturi "pentru", 17 "împotrivă" şi o abţinere.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO