În Germania, costul mediu pentru începerea unei afaceri este de 22.200 de dolari, în timp ce în Polonia este de aproximativ 11.500 de dolari.
Comparativ, în Bulgaria un locuitor investeşte în medie 5.700 de dolari într-o afacere, iar în Croaţia 11.000 de dolari, conform raportului citat.
Nivelul ridicat al costurilor suportate de antreprenori pentru a-şi începe un business, de cele mai multe ori plătite din buzunarul propriu, este unul din motivele pentru numărul scăzut al IMM-urilor din România.
IMM-urile sunt cel mai mare angajator din România, având un total de 2,5 milioane de salariaţi la nivelul anului 2014, adică 63% din totalul personalului ocupat din ţară, potrivit unor calcule pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Citeşte şi: Oamenii de afaceri din România avertizează: Singura soluţie pentru a recupera decalajul faţă de Vest, schimbarea structurii economiei
Citeşte şi: FOCUS: Viitor pe bani publici / Consultanţii, pe ultima sută de metri în scrierea strategiei 2014-2020
Citeşte şi: ANALIZĂ: Sancţiuni de milioane pentru instituţiile care au cheltuit prost banii publici/ Lista celor care au risipit fondurile contribuabililor
Citeşte şi: ANALIZĂ: Rată de absorbţie efectivă a fondurilor UE, 71,76%. Paşi esenţiali pentru a lua bani europeni
Citeşte şi: ANALIZĂ. Administraţia XXL: Doar 13% din 1,2 milioane de bugetari au funcţii publice, restul sunt şefi şi funcţionari cu statut special