CE va iniţia o investigaţie detaliată privind posibila fuziune între OMV şi MOL

Comisia Europeană (CE) va iniţia o investigaţie detaliată privind o eventuală fuziune între grupul austriac OMV şi compania ungară MOL şi va analiza atât impactul acestuia asupra concurenţei, cât şi unificarea reţelelor de distribuţie şi a gamei de produse, a declarat o sursă apropiată situaţiei.

Urmărește
34 afișări
Imaginea articolului CE va iniţia o investigaţie detaliată privind posibila fuziune între OMV şi MOL

CE va iniţia o investigaţie detaliată privind posibila fuziune între OMV şi MOL - surse (Sursa: Mediafax Foto)

OMV a cerut Executivului european să aprobe oferta înaintată pentru preluarea MOL, dar autorităţile de la Bruxelles trebuie să analizeze modul în care fuziunea ar putea influenţa concurenţa pe piaţă, transmite Reuters.

Pe de altă parte, grupul ungar s-a opus preluării încă din vara anului 2007, când OMV şi-a anunţat intenţiile.

CE urmează să anunţe o decizie pe 6 martie, când ar putea aproba fuziunea dintre cele două companii.

Totuşi, autorităţile vor anunţa că, în urma unor incertitudini, sunt nevoite să lanseze o investigaţie amănunţită care va dura până la 90 de zile lucrătoare, a declarat sursa citată.

Astfel de investigaţii nu înseamnă neapărat că acordul va fi interzis şi nici că acesta va presupune anumite condiţii.

În primul rând, CE vrea să obţină mai multe informaţii despre implicaţiile unificării activelor celor două companii, precum conducte, tancuri de stocare şi alte facilităţi de distrubuţie. Totodată, autorităţile vor analiza consecinţele pe care le-ar putea avea o cotă de piaţă cumulată a celor două grupuri.

MOL a arătat că fiecare companie deţine deja o pondere importantă din piaţă, iar o cotă de piaţă cumulată ar afecta competiţia.

Totodată, reprezentanţii grupului ungar au declarat că transportul de gaze naturale şi petrol în regiune este dificil din cauze geografice, cele două state neavând acces la mare, iar pe Dunăre circulă numai barje, care sunt mult mai mici decât tancurile petroliere.

Acest lucru creşte importanţa deţinerii de conducte, întrucât transportul produselor petroliere pe care ferată sau rutieră este scump.

În al doilea rând, CE va analiza implicaţiile pe verticală ale unei posibile fuziuni, legate de produsele fabricate de cele două companii, precum benzină, motorină, păcură şi carburant pentru aeronave.

OMV şi MOL ar avea o capacitate comună de rafinare de peste 860.000 de barili echivalent petrol pe zi.

MOL susţine că în unele ţări, o companie MOL-OMV ar deţine un monopol care i-ar permite să majoreze preţurile peste nivelul acceptat într-o situaţie concurenţială şi a indicat că această problermă ar fi mai gravă în Ungaria, Slovacia şi Austria.

OMV a făcut, în septembrie 2007, o ofertă de preluare a MOL, la preţul de 32.000 de forinţi pe acţiune (123,95 euro), sub formă de numerar şi acţiuni, cu condiţia eliminării unei prevederi din statutul companiei ungare care limitează drepturile de vot ale acţionarilor la 10%.

Atât MOL, cât şi OMV sunt prezente pe piaţa carburanţilor din România. OMV deţine compania Petrom.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici