China, cea mai mare putere de consum a lumii: Mamutul adormit din est s-a trezit

De la cel mai mare producător al lumii, China devine cea mai mare putere de consum a lumii, informează Bloomberg. Toate statisticile arată că ar trebui să ne obişnuim cu această idee.

Urmărește
1792 afișări
Imaginea articolului China, cea mai mare putere de consum a lumii: Mamutul adormit din est s-a trezit

China, cea mai mare putere de consum a lumii: Mamutul adormit din est s-a trezit

Modelul de creştere economică adoptat până acum de China era bazat pe investiţii şi pe export, însă în ultimii ani natura consumului a fost într-o continuă schimbare. Din ce în ce mai multe sume de bani sunt investite pe plan domestic începând de la cinematografie, la turism şi la sectorul de sănătate.

Potrivit ultimelor date, consumul domestic a reprzentat 63,4% din PIB. Consumul în gospodării a înregistrat o creştere exponenţială şi a ajuns la 4,5 trilioane de dolari.

Vânzările din sectorul de retail au crescut într-un ritm constant de 10%, de la an la an.

Vânzările de Singles Day, de anul acesta, eveniment asemănător cu Black Friday din Statele Unite, au înregistrat un nivel de 25 de miliarde de dolari, aproabe dublu faţă de corespondentul Black Friday din Statele Unite, care au fost de 14 miliarde de dolari.

Statisticile arată că toţi consumatorii chinezi au o situaţie materială mai bună în ultimii ani, ceea ce a făcut trecerea de la necesităţi la alegerea produselor. Mâncarea ieftină pierde teren în timp ce mâncarea sănătoasă, în concordanţă cu trendul fitness, este din ce în ce mai căutată.

De asemenea, smartphone-urile , tabletele, echipamentele sportive, produsele personalizate pentru casă, vehiculele şi produsele de înfrumuseţare câştigă o cotă de piaţă din ce în ce mai mare.

În al doilea rând, produsele ieftine fabricate în masă îşi pierd din popularitate, iar brandurile premium câştigă teren. Chinezii favorizează brandurile străine, din cauza unei lipse de încredere în brandurile domestice, considerându-le pe aceastea mai predispuse falsificării. De asemenea, în China, brandurile străine şi scumpe sunt considerate un simbol al bunăstării şi a statutului social.

Nu în ultimul rând, consumatorii cheltuie mai puţin în viaţa de zi cu zi pe bunuri fizice şi mai mult pe experienţe şi servicii, precum servicii medicale, box office, educaţie, concerte, săli de fitness, planificare financiară şi turism (atât domestic cât şi peste hotare).

CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici