- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
China, cea mai mare putere de consum a lumii: Mamutul adormit din est s-a trezit
De la cel mai mare producător al lumii, China devine cea mai mare putere de consum a lumii, informează Bloomberg. Toate statisticile arată că ar trebui să ne obişnuim cu această idee.
China, cea mai mare putere de consum a lumii: Mamutul adormit din est s-a trezit
Modelul de creştere economică adoptat până acum de China era bazat pe investiţii şi pe export, însă în ultimii ani natura consumului a fost într-o continuă schimbare. Din ce în ce mai multe sume de bani sunt investite pe plan domestic începând de la cinematografie, la turism şi la sectorul de sănătate.
Potrivit ultimelor date, consumul domestic a reprzentat 63,4% din PIB. Consumul în gospodării a înregistrat o creştere exponenţială şi a ajuns la 4,5 trilioane de dolari.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Vânzările din sectorul de retail au crescut într-un ritm constant de 10%, de la an la an.
Vânzările de Singles Day, de anul acesta, eveniment asemănător cu Black Friday din Statele Unite, au înregistrat un nivel de 25 de miliarde de dolari, aproabe dublu faţă de corespondentul Black Friday din Statele Unite, care au fost de 14 miliarde de dolari.
Statisticile arată că toţi consumatorii chinezi au o situaţie materială mai bună în ultimii ani, ceea ce a făcut trecerea de la necesităţi la alegerea produselor. Mâncarea ieftină pierde teren în timp ce mâncarea sănătoasă, în concordanţă cu trendul fitness, este din ce în ce mai căutată.
De asemenea, smartphone-urile , tabletele, echipamentele sportive, produsele personalizate pentru casă, vehiculele şi produsele de înfrumuseţare câştigă o cotă de piaţă din ce în ce mai mare.
În al doilea rând, produsele ieftine fabricate în masă îşi pierd din popularitate, iar brandurile premium câştigă teren. Chinezii favorizează brandurile străine, din cauza unei lipse de încredere în brandurile domestice, considerându-le pe aceastea mai predispuse falsificării. De asemenea, în China, brandurile străine şi scumpe sunt considerate un simbol al bunăstării şi a statutului social.
Nu în ultimul rând, consumatorii cheltuie mai puţin în viaţa de zi cu zi pe bunuri fizice şi mai mult pe experienţe şi servicii, precum servicii medicale, box office, educaţie, concerte, săli de fitness, planificare financiară şi turism (atât domestic cât şi peste hotare).
CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO