Cine scoate milioane de euro din codul roşu: Miss World România dă zăpada alături de urmăriţi penal şi prieteni de partid

Deszăpezirea şoselelor atunci când ninsorile serioase se abat peste România a căpătat în ultima vreme o soluţie nouă: se închide circulaţia, iar utilajele intră la lucru abia după ce stă ninsoarea. Gândul prezintă cine se află în spatele firmelor care ar trebui să menţină şoselele circulabile în timpul ninsorilor şi câţi bani au câştigat ele în această iarnă.

Urmărește
1239 afișări
Imaginea articolului Cine scoate milioane de euro din codul roşu: Miss World România dă zăpada alături de urmăriţi penal şi prieteni de partid

Cine scoate milioane de euro din codul roşu: Miss World România dă zăpada alături de urmăriţi penal şi prieteni de partid (Imagine: Ciprian Sterian/ Arhiva Mediafax Foto)

Deşi de la bugetele Consiliilor Judeţene şi ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) se plătesc zeci de milioane de euro anual pentru operaţiunea de întreţinere a drumurilor pe timp de iarnă, atunci când viscolul sau ninsoarea ating intensităţi de cod portocaliu sau roşu, drumurile se închid, circulaţia devine aproape imposibilă, iar la treabă este scoasă Armata sau Jandarmeria, instituţii care nu au în atribuţii deszăpezirea, ci doar acordarea de ajutor, la cerere, în zonele sinistrate. În ultima săptămână, la deszăpezirea din zonele puternic afectate au acţionat în jur de 1.300 de militari şi aproape 140 de utilaje ale Armatei, ai cărei ingineri au ajuns chiar să inventeze un model propriu de freză, mai eficient decât cele ale firmelor care acţionează pe şosele.

Gândul vă prezintă în continuare cine se află în spatele firmelor care ar trebui să menţină şoselele circulabile în timpul ninsorilor şi câţi bani au câştigat ele în această iarnă, în 14 judeţe în care, în ultima perioadă, a fost emisă alerta meteo de cod portocaliu sau roşu. Cu foarte puţine excepţii, toate au câte o stea în frunte, de la legături politice (în special cu PSD, dar şi cu PDL sau PNL) sau din domeniul transporturilor până la patroni urmăriţi penal. În Teleorman, Brăila sau Giurgiu nimeni nu are loc de firmele de casă ale liderilor PSD: Tel Drum (Liviu Dragnea), Tancrad (Gheorghe Bunea Stancu), Gecor (Cătălin Voicu). În Prahova, de pildă, deszăpezirea a încăput pe mâinile aşa numitei „reţele Păvăleanu”: afacerişti prahoveni apropiaţi de liderul PSD Mircea Cosma, unii urmăriţi penal pentru evaziune fiscală şi spălare de bani alături de Marcel Păvăleanu, fost angajat la Secretariatul General al Guvernului.

De departe însă, cea mai exotică situaţie are loc în judeţul Dâmboviţa, unde cot la cot cu mai multe firme de asfaltări, construcţii şi închiriat de utilaje grele se luptă cu zăpada două fotomodele: surorile Loredana şi Cosmina Salanţă. În aceste zile, surorile Salanţă se află în însoritul Bali, Indonezia, după cum arată postările de pe conturile personale de Facebook. Totuşi, firma lor, Societatea de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi, cu sediul în Bucureşti, se luptă cu zăpezile din Dâmboviţa, de pe drumurile DN 61, 7, 72, 72A, în baza unui contract câştigat de la CNADNR, în valoare de 9,73 milioane lei (aprox. 2,16 milioane euro).

Citeşte articolul integral despre firmele de deszăpezire pe www.gandul.info.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici