„Nu are sens să faci reforma cu o Autoritate, când practic reforma înseamnă altceva”, a spus Costescu, care este şi vicepreşedinte al Comunităţii Căilor Ferate Europene, menţionând că i-a fost oferită conducerea Autorităţii de Reformă Feroviară.
„Foarte sincer, eu nu am văzut necesitatea unei asemenea Autorităţi în momentul în care mi-a fost propusă. Nu are sens să faci reforma cu o Autoritate, când practic reforma înseamnă altceva. Asta e exact meseria mea: am făcut restructurări în diverse domenii (…) şi practic nu se face reforma cu funcţionari, se face cu o echipă de consultanţi care au expertiză în auditare (..) pe lângă experţii externi companiei îţi iei câţiva specialişti din companie, echipa se constituie ad hoc, i se da un termen (…) după aceea, se dizolvă şi îşi vede fiecare de treaba lui”, a explicat fostul ministru Costescu.
Fostul ministru al Transporturilor a mai comentat: „N-am vazut niciodată scopul, având şi experienţa privată, de ce trebuie să înfiinţezi o agenţie dimensionată la o sută de oameni, care ar trebui să facă reformă.Când am venit în Calea Ferată şi m-am uitat în organizaţie am găsit doi trei oameni cu care puteam să fac reformă (…) Înseamnă că au resurse nebănuite dacă au reuşit să găsească în Calea Ferată o sută de oameni care să fie reformatori”.
El a mai spus că justificarea care i s-a oferit a fost că „avem o condiţionalitate cu Europa, pe care trebuie să ne-o asumăm”, când „de fapt condiţionalitatea a fost introdusă tot de noi , neavând nicio soluţie la acel moment, de nişte funcţionari care mai voiau să aibă o agenţie”.
„Mă pregătisem să negociez cu Comunitatea Europeană şi să le explic că nu serveşte de niciun fel această Autoritate şi ar fi trebuit să renegociem , să rezolvăm problema pentru care s-a înfiinţat altfel”, a adăugat fostul ministru Dan Costescu.
Costescu a spus că responsabilitatea reformării căii ferate trebuie să revină Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, „care a rămas fără obiect , pentru că din sacii lor s-a mutat la o agenţie” :”Problema trebuia rezolvată în Direcţia Feroviară şi cu asta-basta”.
Costescu a mai remarcat şi faptul că Autorităţii de Reformă Feroviară i s-au dat „tot felul de sarcini”, ca să i se justifice existenţa.
„Li s-au mai dat şi tot felul de sarcini, care să le justifice cumva existenţa, pentru că s-a simţit că nu are destulă substanţă, cum ar fi achiziţia de material rulant. Ce legătură are reforma feroviară cu achiziţia de material rulant?”, a mai spus, la MEDIAFAX Live, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.