- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor: Situaţia CFR Marfă este dificilă, sunt pierderi lună de lună. Avem şi presiunea Europei
Situaţia companiei CFR Marfă este dificilă, întrucât acumulează pierderi lună de lună, în acest caz existând şi "presiunea Europei", mai precis a DG Competition, soluţia fiind privatizarea, a spus vineri, la Mediafax Live, fostul minstru al Transporturilor, Dan Costescu.
MEDIAFAX LIVE | Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu vorbeşte despre reformarea căii ferate
Dan Costescu, care este şi vicepreşedinte al Comunităţii Căilor Ferate Europene, a explicat şi motivele "presiunii" exercitate de Bruxelles în privinţa CFR Marfă: "Au avut o privatizare ratată, cea de care vorbeaţi, din 2013, unde au fost ba două milioane, ba 140 de milioane, aşa au primit un ajutor de stat, aşa a fost înregistrată ştergerea datoriilor de către stat pe care le avea Marfa şi pe care le-a acumulat din nou. Şi această ştergere urma să nu fie considerată ajutor de stat dacă se finaliza privatizarea. Privatizarea a fost ratată. DG Competition s-a întors la noi şi a spus :« aţi favorizat un operator, fără să atingeţi obiectivele pe care le-aţi spus». Erau de acord dacă reuşeam să eficientizăm şi să scoatem această sursă de datorii şi această gaură neagră pentru bugetul naţional. Ce faceţi? Alternativa este ca Marfa să-şi plătească acea datorie, care acum este pe undeva la 300 şi ceva de milioane de euro. Ei fac deja pierdere, nicidecum nu au şansa de a economisi şi plăti această datorie nici în sute de ani".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Premierul român Marcel Ciolacu, primit la Downing Street de prim-ministrul britanic Keir Starmer
-
Ciolacu şi Ciucă se ceartă ca ţaţele: Când eşti neputincios, devii şi disperat şi nervos
-
Trump l-a nominalizat pe Pete Hegseth la Apărare: anti-NATO, anti-Europa, vedetă a talk-show-urilor Fox News
Dan Costescu a remarcat că un "preţ corect" al unei asemenea privatizări va fi stabilit "în momentul în care calea ferată va fi restructurată".
"M-aţi întrebat de preţul corect. Preţul corect? Am lucrat, înainte de a intra în sistemul de stat aproape 15 ani în consultanţă, în achiziţii, în fuziuni şi am învăţat acolo că nu există un preţ corect care să se menţină mai mult de o lună sau două pe o piaţă dinamică, piaţa transporturilor este o piaţă dinamică. Preţul corect va fi stabilit în momentul în care calea ferată va fi restructurată, gata de privatizare, supusă unui proiect de restructurare, de creştere,de pregătire pentru vânzare, pentru că aşa fac toate companiile. Şi cele private, când au de vândut o filială, o fac frumoasă, vandabilă şi ţi-o oferă, şi de acolo vine talentul de a obţine un preţ bun. Atunci vom putea să stabilim un preţ corect, care să intre", a mai spus, la Mediafax Live, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.El a explicat şi că privatizarea CFR Marfă nu înseamnă o "înstrăinare totală a companiei": "Privatizarea, trebuie să lămurim, nu înseamnă o înstrăinare totală a companiei. Putem foarte bine să privatizăm o companie oferind un pachet minoritar spre vânzare şi să lăsăm pachetul majoritar în proprietatea statului. Putem chiar să oferim un pachet majoritar la exterior, pentru că nu ştiu căţi ar dori să ia un pachet minoritar ştiind că majoritar este statul, cu viteza lui de reacţie şi cu talentul lui managerial. Deci putem oferi şi mai mult de jumătate, punând condiţii foarte clare pentru componenta strategică".
Dan Costescu este vicepreşedinte al Comunităţii Căilor Ferate Europene.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO