- Home
- Economic
- (05.02.2013, 06:17)
- Bogdan Stanescu
Compania de autostrăzi a cheltuit 1,5 miliarde euro, dar şoselele nu se văd
Top 30 al celor mai mari plăţi făcute de CNADNR anul trecut arată ineficienţa cheltuielilor pe infrastructură. Bechtel a primit pentru 600 de metri de autostradă 76 mil. euro.
Urmărește
508 afișări
Compania de autostrăzi a cheltuit 1,5 miliarde euro, dar şoselele nu se văd (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
Cele mai mari 30 de plăţi realizate anul trecut de către compania de drumuri s-au ridicat la aproape 1,2 miliarde de euro. Spedition UMB a lui Dorinel Umbrărescu şi austriecii de la Strabag au încasat fiecare peste 100 mil. euro, în timp ce americanii de la Bechtel au primit 76 mil. euro deşi au construit doar 600 de metri de autostradă. În total, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a avut un buget anul trecut de 1,5 mld. euro pentru autostrăzi şi drumuri naţionale.
ZF continuă seria de articole prin care încearcă să evidenţieze modul în care se cheltuiesc banii companiei de drumuri, care an de an beneficiază de bugete de 1,5-2 mld. euro. În acelaşi timp însă, numărul de kilometri de autostrăzi rămâne redus, iar infrastructura rutieră, în general, este slab dezvoltată. Cea mai mare parte a plăţilor realizate anul trecut de compania de drumuri a mers către construcţia de autostrăzi, în special pentru Coridorul IV paneuropean, dar şi pentru reabilitări sau modernizări de drumuri, deszăpeziri şi întreţineri multianuale ale şoselelor.
Cu cele 1,2 mld. euro cheltuite în 2012 pentru plata a 30 de companii ar fi putut fi construiţi între 200 şi 300 km de autostrăzi, potrivit calculelor ZF care iau în considerare standardele de cost pentru construirea unor astfel de drumuri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Meta a respins acuzațiile conform cărora utilizatorii Facebook și Instagram sunt forțați să urmărească conturile noii administrații Trump
-
Ciolacu, despre restructurarea bugetarilor: Indiferent de obstacole - o duc la bun sfârşit
-
RAR avertizează: Escrocheria cu certificate auto false, la mare căutare
-
Mai mulţi angajaţi la ghişeele CFR pentru a scurta cozile studenţilor
Potrivit acestor standarde de cost, preţul minimal pentru un kilometru de autostradă variază între 3,9 şi 6,1 milioane de euro, în funcţie de relieful pe care ar urma să fie construit (şes, deal, munte). Anul trecut, 140 de kilometri de autostrăzi au fost inauguraţi, iar pe alţi 286 de kilometri de drumuri naţionale s-a finalizat reabilitarea.
Constructorul băcăuan Spedition UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, a încasat anul trecut cei mai mulţi bani de la CNADNR, aproximativ 145 de milioane de euro, pentru lucrări precum autostrăzile Timişoara-Lugoj (lot 1) sau Moara Vlăsiei-Ploieşti, dar şi pentru reabilitări de drumuri, deszăpeziri sau construcţia centurii municipiului Rădăuţi. Locul al doilea în topul celor mai bine plătiţi constructori este ocupat de austriecii de la Strabag, care au primit aproape 126 de milioane de euro pentru autostrada Orăştie-Sibiu şi reabilitări de drumuri naţionale. Podiumul este completat de firma italiană Astaldi, care a încasat circa 99 de milioane de euro pentru autostrăzile Orăştie-Sibiu, Cernavodă-Medgidia sau reabilitări de drumuri.
Citeşte continuarea materialului pe www.zf.ro
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump face schimbări în lume în a treia zi de mandat. Țările UE ar putea fi supuse unor tarife vamale din partea SUA
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cel mai mare iceberg din lume, A23a, se deplasează spre insula britanică Georgia de Sud. Cât de gravă este situația
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe