- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.09.2017, 08:00)
- Departamentul Economic
Companiile alocă bugete cuprinse între 1.000 şi 10.000 de euro pentru social media marketing
Bugetele companiilor pentru social media marketing sunt cuprinse între 1000 de euro pe an şi peste 10.000 de euro pe an, cele mai mici bugete aparţinând companiilor din comerţ şi industrie alimentară, iar cele mai mari companiilor din media, telecomunicaţii, IT şi servicii financiar-bancare.
Urmărește
226 afișări
Conform unui studiu realizat de compania de consultanţă Valoria Business Solutions, cele mai multe companiile din comerţ (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au şi companiile din industria alimentară (30%). Bugetele între 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) şi producţie industrială (24%). Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media şi publicitate (33%), din telecomunicaţii şi IT (30%) şi din serviciile financiar-bancare (29%).
La studiu au participat 339 de respondenţi, din 14 industrii, dintre care 16% cu funcţia de CEO / Preşedinte / Director General, iar 70% cu funcţia de Marketing Director / Manager / Specialist. Conform studiului Like & Share 2017, eficienţa marketingului în cadrul reţelelor de socializare este recunoscută de 80% dintre companii. De asemenea, 63% dintre acestea spun că social media reprezintă un canal eficient de creare a oportunităţilor de vânzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vânzări.
Marketingul este pe primul loc în topul activităţilor din social media pentru companiile din următoarele industrii: producţie industrială (27%), servicii financiar-bancare (24%) şi industrie alimentară (21%). Analiza competitivă este importantă pentru următoarele industrii: telecomunicaţii/IT (15%), turism (12%), energie şi utilităţi (10%). Relaţiile cu clienţii prin intermediul reţelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentară (17%), construcţii/imobiliare (15%), comerţ (13%) servicii financiar-bancare (13%). Partea de vânzări este cel mai bine reprezentată în comerţ (19%), servicii financiar-bancare (11%) şi servicii de publicitate/media (11%).
Conţinutul pe care îl oferă cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii şi promoţii (27%). Companiile din telecomunicaţii postează informaţii companie (istoric, evenimente, iniţiative) dar şi despre locurile de muncă disponibile (27%). Cele din industria financiar-bancară oferă mai ales informaţii despre produsele şi serviciile lor (23%), ca şi cele din industria famaceutică (29%), din construcţii (29%) şi din sectorul producţiei industriale (33%).
Fiecare industrie dintre cele analizare are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Creşterea expunerii pe piaţă este cel mai bine reprezentată în turism (22%), construcţii/imobiliare (21%) şi servicii de publicitate/media (20%). În energie/utilităţi pe locul unu sunt, la egalitate, creşterea notorietăţii companiei (15%) şi îmbunătăţirea comunicării cu angajaţii (15%). Creşterea vânzărilor, ca beneficiu al marketingului pe reţelele de socializare, este cel mai bine reprezentată în sectorul producţiei industriale (12%), iar fidelizarea clienţilor în industria alimentară (18%).
În sectorul producţiei industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vânzare, pentru a trimite informări periodice şi pentru prospectare – identificarea oportunitaţilor de vânzare. La fel stau lucrurile şi în industria alimentară. Pentru companiile din comerţ, construcţii şi imobiliare cea mai importantă etapă din procesul de vânzare ce poate fi influenţată prin social media este cea de ofertare.
Citeşte şi: Consiliul Investitorilor Străini critică introducerea plăţii defalcate a TVA: Va avea un impact deosebit de grav asupra mediului de afaceri şi va cauza blocaje majore
Citeşte şi: Trenuri cu 160 de km/h pe ruta Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa / Contractul a fost semnat, astăzi, de CFR
Citeşte şi: Proiectul de lege pentru Fondul Suveran, propus de Ministerul Finanţelor: Nuclearelectrica, OMV Petrom sau Telekom Romania, printre cele 27 de companii/ Când va intra actul normativ în dezbaterea Parlamentului
Citeşte şi: ANPC va finaliza controlul la instituţiile de credit la sfârşitul lui septembrie. Sunt vizate activităţile de promovare şi publicitate
Citeşte şi: Un nou calendar în care firmele sunt obligate să utilizeze case de marcat cu jurnal electronic
Citeşte şi: Schimbare majoră în reforma TVA: Plata defalcată va fi obligatorie de la 1 ianuarie 2018
Citeşte şi: Cultele care furnizează servicii sociale vor putea beneficia de subvenţii începând din anul 2018
Citeşte şi: Noi măsuri de protecţie a turiştilor. Guvernul impune agenţiilor de turism obligaţii noi de garantare a serviciilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Ninge 7 zile fără oprire în București. Pe ce dată vin ninsorile, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:06
Live text Războiul din Ucraina, ziua 1072. Putin creează condiţii pentru a încălca orice viitor acord de pace cu Ucraina / Un atac cu dronă a lovit un bloc din regiunea Sumy, a ucis două persoane şi a rănit alte nouă / Rusia a pierdut 835.940 de militari în Ucraina din 24 februarie 2022
-
astăzi, 09:47
Meta susţine că renunţarea la verificarea faptelor nu a afectat cheltuielile din publicitate