- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Companiile feroviare ar putea fi scutite de la plata accizei pentru combustibili
Companiile feroviare ar putea fi scutite de la plata accizei pentru combustibili, cu scopul asigurării unui echilibru pe piaţa transporturilor, prin relansarea domeniului feroviar, în concordanţă cu cerinţele Uniunii Europene, potrivit Ministerului Transporturilor.
Companiile feroviare ar putea fi scutite de la plata accizei pentru combustibili (Imagine: Mediafax Foto)
"Această scutire de la plata accizei aferente combustibililor ar conduce la relansarea transportului feroviar prin posibilitatea reducerii tarifelor de transport atât pentru transportul feroviar de călători, cât şi pentru transportul feroviar de marfă", se arată într-un proiect de lege pentru completarea legii 571/2003 privind Codul Fiscal, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastucturii.
Sumele cheltuite pentru asigurarea combustibilului necesar asigurării tracţiunii trenurilor reprezintă peste 13% din totalul cheltuielilor de exploatare, acest cost reflectându-se în nivelul tarifului de transport practicat de operatorii de transport.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Președinți. Descoperim că a fost cu ghinion
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Preşedinţi. Descoperim că a fost cu ghinion
-
PNL o susţine pe Elena Lasconi în turul doi al alegerilor prezidenţiale
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
În ultimii ani, transportul rutier s-a dezvoltat rapid, în detrimentul celui feroviar, chiar dacă transportul cu trenul este unul ecologic, mai sigur şi rapid, în timp ce traficul auto congestionează şoselele şi poluează mai mult, conform reprezentanţilor Ministerului Transporturilor.
Printre obiectivele pe termen lung ale Uniunii Europene se numără creşterea volumului de mărfuri transportate pe calea ferată prin preluarea acestora din sectorul rutier, liberalizarea graduală a transportului feroviar, realizarea în următorii ani a unei pieţei unice a transportului european feroviar şi o dezvoltare mai durabilă a sectorului transporturilor, care ar reduce efectele negative asupra mediului, a congestionării traficului şi a accidentelor.
"Ţinând seama de aceste obiective este necesar a se realiza, şi la nivel naţional, un cadru legislativ care să creeze condiţiile existenţei unui echilibru la nivelul pieţelor de transport (...) Negrevarea preţului combustibililor de accize pentru transportul aerian şi maritim le plasează pe acestea într-o poziţie mai avantajoasă în raport cu concurenţa reprezentată de transportul feroviar", se precizează în nota de fundamentare a proiectului.
Pe lângă diferenţele existente la nivelul achitării tarifelor de acces (taxa de drum în cazul transportului auto şi tariful de utilizare a infrastructurii în cazul transportului feroviar) care nu comportă comparaţie la nivelul cuantumului acestora, un dezavantaj al transportului feroviar, în comparaţie cu celelalte moduri de transport, îl constituie costurile aferente produselor energetice livrate în vederea utilizării drept combustibil, mai exact, costurile ocazionate de plata accizei aferente combustibilului folosit pentru asigurarea tracţiunii trenurilor.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO