- Home
- Economic
- FRANKFURT, (16.08.2012, 14:26)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Criza se vede şi în Germania: Dealerii auto se plâng că potenţialii clienţi au început să se târguiască
Dealerii auto din Germania, obişnuiţi să vândă cu uşurinţă automobile premium la preţurile de listă sau pentru sume apropiate, se plâng că tot mai mulţi clienţi vin hotărâţi să negocieze şi adună contraoferte de la mai multe mărci sau de la magazine concurente.
Urmărește
491 afișări
Criza se vede şi în Germania: Dealerii auto se plâng că potenţialii clienţi au început să se târguiască (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)
"În fiecare zi, clienţii vin la noi în showroom cu oferte de la alte companii sau de la alţi dealeri BMW. A devenit parte din rutina zilnică. Profiturile merg în jos, iar reducerile de preţ erodează marjele", a declarat pentru Bloomberg Werner Enternmann, care operează un dealership BMW în sud-vestul Germaniei.
Schimbarea comportamentului clienţilor aflaţi în căutarea unui automobil reprezintă una dintre puţinele intruziuni materiale ale crizei datoriilor de stat din zona euro în viaţa de zi cu zi a germanilor.
Germania, cea mai mare economie europeană şi cea mai mare piaţă auto de pe continent, a fost în ultimii ani o oază de stabilitate şi creştere în Europa. Piaţa auto germană a crescut cu 0,7% în primul semestru al acestui an, faţă de scăderi de 20% în Italia, respectiv 14% în Franţa, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Economia a crescut cu 0,5% din PIB în primul trimestru, respectiv cu 0,3% în cel de-al doilea, iar şomajul este la cel mai redus nivel din ultimele două decenii.
Cu toate acestea, piaţa auto germană nu stă atât de bine pe cât pare. Criza sufocă cererea pentru automobile în majoritatea statelor europene, iar companiile încearcă să-şi crească afacerile în Germania indiferent de intenţiile clienţilor.
Astfel, în iunie, 87.454 dintre autovehiculele înmatriculate, reprezentând 29% din piaţă, aparţineau dealerilor sau producătorilor auto, şi nu clienţilor, potrivit datelor asociaţiei patronale a dealerilor auto, ZDK. Aşa-numitele "pre-înmatriculări" au totalizat aproape 500.000 de automobile în prima jumătate a anului, cu 11% mai mult decât în primul semestru din 2011.
Citeşte şi:
Italienii îşi iau adio de la maşinile scumpe. De ce vor să scape de autoturismele de lux
Pentru a scăpa de aceste maşini pre-înmatriculate, mulţi dealeri le vând rapid ca automobile la mâna a doua cu zero kilometri parcurşi, la reduceri de preţ de peste 20%, potrivit lui Ferdinand Dudenhoeffer, director al Centrului de Cercetare Auto de la Universitatea Duisburg-Essen.
"Vânzările fantomă" reflectă faptul că dealerii resimt o presiune de a reduce preţurile, revărsată din statele din sudul Europei către pieţe solide, precum Germania şi Marea Britanie.
"Este o baie de sânge în ceea ce priveşte reducerile de preţ. Lucrăm într-o industrie care are nevoie de volum, fierul trebuie să fie în mişcare, aşa că producătorii vând la discount", a declarat pentru Bloomberg Andy Palmer, vicepreşedinte executiv la Nissan Motor.
BMW, cel mai mare producător de autoturisme premium, ţinteşte în principal potenţiali clienţi bogaţi, neatinşi de recesiune, şi speră la vânzări record în acest an după lansarea, în februarie, a unei noi variante Seria 3. Cu toate acestea, germanilor nu le este greu să găsească automobile BMW la preţuri atractive.
Site-ul mobile.de prezintă zeci de oferte din Italia, precum un model BMW 316d, din generaţia actuală, scos la vânzare pentru 28.400 euro, cu 16% sub preţul de listă din Germania. Dealerii spun că unii clienţi vin la negociere cu astfel de oferte din alte ţări culese de pe site-uri.
BMW nu este singurul producător aflat în această situaţie. Tot pe mobile.de, un dealer de la Roma oferă un Mercedes-Benz C200 CDI cu transmisie automată, tapiţerie din piele şi jante din aliaj la 33.499 euro, cu 22% sun preţul de listă din Germania.
În acest context, reducerea medie de preţ la achiziţionarea unui automobil nou a crescut în Germania, în luna iulie, la 12% din preţul de listă, cel mai ridicat nivel din august 2010, potrivit revistei Autohaus PulsSchlag. Grupul italian Fiat a oferit cele mai mari reduceri în Germania, cu o medie de 14,7%, urmat de PSA Peugeot Citroen şi Renault, cu 14,1% fiecare.
"Toată lumea aleargă după clienţii care au mai rămas în Europa, iar toate maşinile care nu se vând în sud sunt trimise mai nou în Germania", notează Arndt Ellighorst, analist la Credit Suisse.
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe