Cum a devenit proiectul „CEO privat la stat“ un alibi pentru politicieni să-şi pună „acoliţii“ la şefia companiilor de stat – cazul Ministerului Transporturilor

Proiectul de management pri­vat la companiile de stat din sub­ordinea Ministerului Trans­porturilor, care s-a dorit să fie o piatră de temelie a stra­tegiei de eficientizare a acestora, în contextul în care multe dintre ele re­pre­zentau adevărate găuri negre, s-a trans­format într-un eşec plătit din bani publici.

Urmărește
235 afișări
Imaginea articolului Cum a devenit proiectul „CEO privat la stat“ un alibi pentru politicieni să-şi pună „acoliţii“ la şefia companiilor de stat – cazul Ministerului Transporturilor

Cum a devenit proiectul „CEO privat la stat“ un alibi pentru politicieni să-şi pună „acoliţii“ la şefia companiilor de stat – cazul Ministerului Transporturilor (Imagine: Gabriel Fluerariu/Mediafax Foto)

Deşi a avut un contract de 200.000 de euro cu PwC, George Butunoiu şi avocaţii D&B David şi Baias pentru selecţia de manageri privaţi pentru companii precum Tarom, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti sau CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a început în ultima perioadă să facă schimbări de management pe cont propriu aproape săptămânal, iar pe lista noilor şefi se află nu doar persoane care au sau au avut activitate politică în cadrul partidului aflat la guvernare, ci şi care nu au experienţă care să corespundă cu profilul profesional impus prin lege pentru managerii privaţi. Explicaţii privind schimbările nu au venit însă din partea Ministerului Trans­porturilor.

„Aici e marele semn de întrebare. Nu avem un tablou complet al situaţiei, atât timp cât nu avem explicaţii privind schimbările. E clar că există unele lucruri care ţin de aplicarea ordonanţei (OUG 109/2011, care stabileşte principiile guvernanţei corporative - n.red.) care nu merg. Procesul de îmbunătăţire a guvernanţei la companiile de stat este lăudabil, nu trebuie să fie compromis de o comunicare deficitară“, spune analistul economic Aurelian Dochia.

În ultima lună, Transporturile au schimbat managerii privaţi la companii precum Tarom, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) şi CFR Marfă, fără a oferi prea multe explicaţii cu privire la motivele care au declanşat aceste noi numiri.

Citeşte mai multe despre evoluţia proiectului „CEO privat la stat“ pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici