Dezastrul urban din Capitală: În timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic, gările Otopeni, Tunari şi Pipera rămân închise. Se pierd milioane de euro

Zona de nord a Bucureştiului, unde sunt concentrate mai multe clădiri de birouri şi peste 100.000 de corporatişti, are patru gări – Otopeni, Tunari, Băneasa şi Pipera -, care ar putea deservi angajaţii din împrejurimi. În timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic, gările stau închise, iar milioane de euro se pierd anual pe drum sau din venituri potenţiale, inclusiv pentru stat.

Urmărește
2589 afișări
Imaginea articolului Dezastrul urban din Capitală: În timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic, gările Otopeni, Tunari şi Pipera rămân închise. Se pierd milioane de euro

Dezastrul urban din Capilată: În timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic, gările Otopeni, Tunari şi Pipera rămân închise. Se pierd milioane de euro

Dintre acestea însă, Tunari, Pipera şi Otopeni nu sunt staţii de cale ferată pentru călători, potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate (CFR). Nici gara Băneasa nu este însă folosită pentru traficul de călători decât ocazional, în special în timpul verii, când acolo opresc două trenuri cu destinaţia Mangalia.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în ad­­ministrare staţiile CF Bucureşti Băneasa, Bucureşti Obor, halta de mişcare Otopeni, precum şi staţia Bucureşti Nord grupa B (Basarab). Tunari şi Pipera nu sunt staţii de cale ferată sau puncte de oprire pentru trenurile de călători. Cu ex­cep­ţia haltei Otopeni, celelalte staţii nominalizate sunt des­­chise traficului de călători”, spun reprezentanţii CFR.

„Celelalte” înseamnă Basarab – staţie care încă nu se află în centrul unui pol semnificativ de birouri, deşi zona urmează să se dezvolte, şi Băneasa, unde circulaţia trenurilor este ocazională.

Într-un răspuns transmis în 2014 de CFR către ZF, oficialii companiei spuneau că gara Băneasa este opera­ţională, însă folosirea acestei staţii pentru îm­barcarea/debarcarea de călători este opţiunea exclusivă a operatorilor de transport feroviar, care solicită traseele pentru mersul de tren, inclusiv staţiile de oprire.

Pe site-ul Infofer.ro, platforma pe care pot fi căutate trenurile CFR, staţia Băneasa nici nu este inclusă în lista de opţiuni pe care o au cei care vor să găsească informaţii despre circulaţia trenurilor.

În zona Pipera, din apropierea staţiei de metrou şi a gării cu acelaşi nume, lucrează aproximativ 64.000 de corporatişti, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. În zona Băneasa, care se întinde până la aeroportul Otopeni, există alţi circa 70.000 de angajaţi în clădirile moderne de birouri. Printre proiectele din aceste zone se numără Bucharest Business Park (dezvoltat de CA Immo), Globalworth Tower (Globalworth), Floreasca Business Park (NEPI).

„La nivelul companiei, sunt în curs de derulare pro­iecte care urmăresc aducerea liniei CF existente la para­me­trii proiectaţi, cu obiectiv principal de a fluidiza tra­ficul de călători din jurul Bucureştiului”, mai spun CFR.

CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici