Dezbaterea Master Planului de transport: Autostrada Sibiu-Piteşti, solicitată insistent. Rus nu o exlude, dar după 2020

Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost solicitată insistent de participanţii la prima dezbatere publică a Master Planului, document unde traseul figurează ca drum expres, iar ministrul Transporturilor, Ioan Rus,a precizat că după 2020 este posibilă modernizarea şoselei la profil de autostradă.

Urmărește
975 afișări
Imaginea articolului Dezbaterea Master Planului de transport: Autostrada Sibiu-Piteşti, solicitată insistent. Rus nu o exlude, dar după 2020

Dezbaterea Master Planului de transport. Autostrada Sibiu-Piteşti, solicitată insistent. Rus nu o exlude, dar după 2020 (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Drumul expres nu înlocuieşte ideea de autostradă, ci este o fază intermediară de la nimic la autostradă, prin nimic înţelegând drumurile actuale pe care le avem. Această evoluţie, de la inexistenţa la existenţa autostrăzii parcurge o fază intermediară, a parcurs în toată Europa şi în toată lumea. Sigur, unii care au avut bani şi posibilităţi au făcut direct autostrăzi", a spus Rus.

În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu - Piteşti, de 115 km, una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres.

"Ceea ce se ia în calcul atunci când te califici, că eşti drum transregional, expres sau autostradă, se află într-o plajă de coeficienţi. Unii se califică sau se apropie de aceşti coeficienţi, alţii sunt la limita inferioară, alţii la limita superioară. De exemplu, Comarnic - Braşov se califică la autostradă. Pe Sibiu - Piteşti se găseşte cel mai mare exportator român (Automobile Dacia, n.r.)", a afirmat ministrul.

Oficialul a precizat că subiectul acestei autostrăzi va fi rediscutat cu reprezentanţii AECOM, consultantul statului în realizarea Master Planului, şi că în momentul în care documentul va deveni unul operaţional vor putea fi realizate "unele retuşuri".

"Sunt de acord că pe Piteşti - Sibiu, la analiza întregii situaţii prezentate de colegii de la Piteşti, putem face exproprierea la nivel de 70 de metri, la regim de autostradă, proiectarea pe ceea ce înseamnă elementele care nu se mai modifică să se facă pe autostradă şi diferenţa pe drum expres", a spus ministrul.

El a arătat că, în condiţiile în care construcţia unui drum expres ar fi cu 25-30% mai ieftină, diferenţa fondurilor va putea fi alocată pentru alte proiecte, iar într-o a doua etapă, după 2020, drumul expres Sibiu - Piteşti ar putea fi transformat în autostradă.

În forma actuală a Master Planului, drumul expres Sibiu - Piteşti are un cost estimat de 1,97 miliarde euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici