Domeniul care ar putea scoate România din criză

Domeniul construcţiilor ar putea scoate România din criză. În ce măsură este lucru fezabil? În ce interval ar putea demara investiţii care să aibă un impact vizibil? Care sunt efectiv măsurile pe care ar trebui să le ia Guvernul?

Urmărește
2123 afișări
Imaginea articolului Domeniul care ar putea scoate România din criză

Domeniul care ar putea scoate România din criză (Imagine: Mediafax Foto)

"În 2012 sectorul construcţiilor a avut un salt de 5,7%, mult peste creşterea economică din acelaşi an, şi ne aşteptăm să înregistreze un plus de 4,7% în 2013, în contextul în care estimarea de creştere economică pentru 2013 este de 1,7%", spune David Ţiplea, tax business development leader, Europa Centrală şi de Sud-Est, EY România. Plusurile de care vorbeşte David Ţiplea nu fac nimic altceva decât să confirme opinia generală a producătorilor de materiale de construcţii, a constructorilor, dar şi a analiştilor: domeniul este mult sub potenţial.

Bogdan Belciu, partener în cadrul PwC România, spune că domeniul construcţiilor reprezintă în jur de 7% din PIB, în scădere faţă de perioada de creştere economică, atunci când sectorul genera 9-10% din PIB şi devenise un motor important de creştere. "Ponderea în PIB este comparabilă cu a agriculturii, dar sensibil sub industrie sau comerţ", arată Belciu.

Dincolo de cifrele seci, construcţiile se pot dovedi importante şi prin prisma numărului mare de oameni angajaţi, atât în domeniul producţiei de materiale, cât şi pentru construcţii propriu-zise, "fiind totodată un important plătitor de impozite", spune Adrian Crivii, preşedinte al companiei de consultanţă Darian. "În condiţiile de azi, investiţiile publice în infrastructură cu fonduri europene ar reprezenta cel mai rapid şi fezabil mod de a relansa industria construcţiilor. Dacă acestea ar porni, şi celelalte domenii din construcţii şi sectorul privat ar primi un impuls puternic", subliniază Crivii.

Citeşte mai multe despre cum ar putea domeniul construcţiilor să scoată România din criză pe www.businessmagazin.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici