- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.04.2013, 13:06)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Efectele creşterii preţurilor: Aproape două treimi dintre români cumpără doar strictul necesar de alimente. Cât de atractive sunt promoţiile pentru clienţi
Peste 85% dintre cumpărătorii români resimt creşterea preţurilor la alimente şi au devenit mai precauţi cu bugetul, două treimi spun că achiziţionează doar bunuri de strictă necesitate şi tot mai mulţi vizitează 4 sau 5 magazine pentru cumpărături, potrivit Nielsen.
Urmărește
1237 afișări
Aproape două treimi dintre români cumpără doar strictul necesar de alimente (Imagine: Octav Ganea / MediafaxFoto)
"Percepţia asupra dinamicii preţurilor la alimente a rămas la nivelul anului 2011, însă a depăşit semnificativ nivelul din 2010. Cumpărătorii din oraşele medii au o percepţie mai accentuată legată de creşterea preţurilor la alimente (90%), faţă de cei din Bucureşti şi oraşele mari (84%)", potrivit studiului Shopper Trends 2012-2013, realizat de Nielsen.
Astfel, în 2012, românii care au cumpărat produse pentru gospodărie şi din magazine din retailul modern şi care consideră că preţul alimentelor a crescut sunt mai precauţi la modul în care îşi cheltuiesc bugetul, două treimi din cei intervievaţi menţionând că achiziţionează doar lucruri de strictă necesitate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
De asemenea, 31% spun că iau în cantităţi mai mici, 26% caută în special promoţiile, iar 17% au schimbat mărcile mai scumpe cu unele mai ieftine. Doar 8% dintre cumpărători spun că nu sunt afectaţi de creşterea de preţuri.
Conform Institutului Naţional de Statistică, preţul produselor alimentare a crescut în medie cu 6,2% anul trecut faţă de decembrie 2011, an în care alimentele s-au scumpit cu numai 1%.
Datele Nielsen arată că mai mult de o treime din cumpărători realizează săptămânal cumpărăturile principale pentru gospodărie (produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală), semnificativ mai mult decât în anul anterior. În plus faţă de 2011 a crescut semnificativ şi frecvenţa pentru cumpărăturile de completare, dar şi procentul celor care vizitează 4 sau 5 magazine pentru cumpărături.Circa 62% dintre cumpărători au cheltuit în 2012 o parte importantă a bugetului în magazinele de tip hipermarket, în creştere cu şapte puncte procentuale faţă de anul anterior, iar 20% au preferat supermarketurile. Ponderea discounterilor a scăzut cu opt puncte, la 11%, faţă de 2011, iar cea a comerţului tradiţional şi a magazinelor de tip cash&carry s-au menţinut la 3% şi, respectiv, 2%.
"Şi în 2012, promoţiile reprezintă un punct de atracţie pentru cumpărători. Cu toate acestea, influenţa promoţiilor asupra alegerii magazinelor pe care le vizitează cumpărătorii scade semnificativ faţă de anul trecut, acesta fiind şi unul din motivele pentru care atât producătorii, cât şi retailerii pot adăuga noi argumente, legate de experienţa de cumpărare, pentru care cumpărătorii să aleagă locaţiile de cumpărare", se mai arată în studiul Nielsen.
Astfel, 34% dintre români cumpără produse aflate la promoţie, pondere cu şase procente mai mică faţă de 2011, 25% sunt foarte puţin influenţaţi de acestea, iar 24% cumpără la promoţie doar dacă le place marca respectivă.
La nivelul tuturor respondenţilor, dar şi în oraşele mari şi medii, Kaufland continuă să fie perceput ca fiind magazinul cu cele mai mici preţuri (de 29% din respondenţi), urmat pe locul secund de Carrefour şi Auchan (13%) şi pe locul trei de Lidl şi Penny Market (8%). La polul opus se află Mega Image (1%).
În Bucureşti, "lupta" pentru a cuceri aceasta perceptie este una dură, cele mai multe magazine de tip hipermarket având scoruri similare.
Anul trecut, în România, exista pe piaţă un total de 979 magazine, cu 204 mai multe decât în 2011, din care 150 hipermaketuri, în creştere cu 13 unităţi, 481 de supermarketuri, cu un plus de 162 de magazine, 297 discounteri, care au avut 40 de deschideri noi, şi 51 de magazine cash&carry, în stagnare.
Studiu Shopper Trends 2012-2013 a fost realizat în perioada 10 octombrie - 7 noiembrie 2012 pe un eşantion de 1.200 de respondenţi, care au făcut cumpărăturile pentru gospodărie în ultimele patru săptămâni inclusiv din magazine din retailul modern.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe