- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (02.08.2010, 19:22)
- Iancu Liviu , Popa Cristian Iulian ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea.
Urmărește
131 afișări
EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)
R: Consideraţi brandul actual un brand reprezentativ pentru turismul românesc?
E.U.: Brandul a fost stabilit în conformitate cu toate regulile şi normele ştiinţifice din domeniu, luând în considereare starea de fapt actuală. Din cercetare reiese că avem puncte tari dar şi puncte slabe, iar brandul nu face decât să se concentreze spre ceea ce poate fi dezvoltat şi folosit din punct de vedere turistic. Pentru realizarea brandului, TNS a făcut o cercetare amplă de piaţă. Cercetarea a fost făcută pe două direcţii, una calitativă şi una cantitativă, ambele direcţii studiind toate cele 8 ţări sursă (Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franţa, Ungaria) şi România. Avantajele competitive ale României sunt: natura şi peisaje neatinse (lanţul Carpaţilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO, istorie cu elemente latine şi bizantine), autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă (tradiţii bine păstrate) şi aceste lucruri au stat la baza conceptului de brand. Tonul general al vizualului este în deplin acord cu rezultatele cercetărilor, cu poziţionarea stabilită pentru România şi cu atributele care definesc brandul de turism: culori verzi, naturale; forme organice ale literelor, liniile curbe, simbolistica.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului sprijină dezvoltarea infrastructurii turistice din staţiunile balneare
-
România găzduieşte pentru prima dată etape din Cupa Mondială de E-Mountain Bike, la Cheile Grădiştei
-
Ambasada SUA îi îndeamnă pe cetăţenii americani să părăsească Siria
R: Cum justificaţi costurile la care s-a ajuns pentru acest brand?
E.U.: Trebuie subliniat că valoarea proiectului nu se reflectă doar în conceptul grafic, aşa cum este greşit prezentat uneori, ci dimpotrivă, el este doar vârful aisbergului, ceea ce stă în spatele lui este cu adevărat valoros şi util. Conceptul a fost dezvoltat pe baza unei foarte ample şi temeinice cercetări care a scos în evidenţă direcţiile de urmat pentru dezvoltarea turismului românesc şi le-a legat într-o idee coerentă. S-a făcut cercetare cantitativă şi calitativă (90 interviuri (30 în România, 60 în alte ţări), 2 focus grupuri (unde s-au confruntat primele concluzii cu anumiţi membrii ai branding council), 5 workshop-uri cu echipa de proiect, 3 branding council-uri, şi o excursie de 4 zile şi cantinativ: 10.800 de interviuri telefonice pentru 8 ţări +România). După cercetare s-au stabilit avantajele competitive, poziţionarea pe piaţă, liniile directoare de comunicare a brandului şi în final partea de creaţie a logoului şi sloganului. Aşadar, munca a fost complexă şi evident costisitoare, iar din costurile totale, sub 100.000 de euro reprezintă partea de creaţie.
R: Care este situaţia domeniilor de internet aferente sloganului?
E.U: Aşa cum am mai spus, domeniile sunt înregistrate şi achiziţionate prin firme de hosting, exclusiv pentru folosinţa MDRT.
R: Există în acest moment acorduri de promovare a produselor turistice sub noul brand? Cum comentaţi prezentarea brandului la meciurile de fotbal şi pe clădiri importante din Bucureşti?
E.U.: Orice agent economic care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiţii. Până acum, foarte mulţi agenţi economici s-au arătat interesaţi de acest lucru şi în foarte scurt timp veţi vedea logoul pe etichetele multor produse, semn că agenţii economici au înţeles importanţa acestui demers. Gândiţi-vă cât de multe produse şi servicii sunt angrenate în industria ospitalităţii şi veţi înţelege de ce sectorul turistic este important în economia generală şi de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucură faptul că tot mai multă lume îşi arată sprijinul pentru proiect şi crede în utilitatea lui.
Citește mai departe:
Citește pe alephnews.ro: Cum ne schimbă bătrânețea preferințele sociale? Când este perioada cea mai bună pentru a-ți face prieteni
Citește pe www.zf.ro: Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Udrea: Există similitudini evidente între frunza din brand şi logo-ul unei firme de transport
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Liderul de facto al Siriei spune că „nu este interesat de noi conflicte”, în contextul atacurilor israeliene asupra țării
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Pensiile care cresc până de Revelion! Ei sunt pensionarii care vor primi mărirea până pe 31 decembrie 2024
CANCAN.RO
Mihai Voropchievici ne spune care sunt cele 2 zodii binecuvântate de Univers în ultimele 2 săptămâni din 2024
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe