Fabryo: Afacerile au scăzut cu 9% în 2010; o creştere în 2011 ar fi "o performanţă ieşită din comun"

Fabryo Corporation a rămas pe profit anul trecut, deşi afacerile au scăzut cu 9%, la 136,5 milioane lei (32,4 milioane euro), iar orice creştere a rulajului în 2011 ar reprezenta "o performanţă ieşită din comun", a declarat pentru MEDIAFAX Aliz Kosza, CEO-ul producătorului de lacuri şi vopsele.

Urmărește
11 afișări

Compania şi-a menţinut EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare, n.r.) la 13-14% din cifra de afaceri în 2010, an în care piaţa de vopsele şi lacuri decorative a scăzut cu 14-15%, a spus Kosza.

"Noi la 9 luni aveam cifra de afaceri la nivelul perioadei similare din 2009, dar ultimul trimestru pur şi simplu a frânat vânzările. Pe 20 noiembrie am închis anul, pentru că s-au scumpit mult materiile prime şi nu puteam să mai transmitem aceste creşteri în piaţă. A fost mult mai profitabil să vindem mai puţin. În decembrie a fost închisă fabrica. E un calcul economic foarte simplu. Cât câştig dacă vând, ţinând cont că am materii prime mai scumpe, şi cât câştig dacă nu vând", a afirmat reprezentantul companiei.

Pentru acest an, compania a fixat ţinte privind profitul operaţional, dar nu îşi propune cotă de piaţă "cu orice preţ", potrivit sursei citate.

Kosza a spus că este dificil de avansat o prognoză privind evoluţia afacerilor în 2011, dar a precizat că "orice procent peste anul trecut este o performanţă ieşită din comun".

Principalele probleme pentru jucătorii din această piaţă sunt scăderea puterii de cumpărare a populaţiei şi prăbuşirea sectorului imobiliar. Kosza estimează că piaţa de vopsele decorative va scădea cu 10% în acest an, de la 149 milioane euro în 2010.

"Cred că în 2012, în a doua jumătate, e foarte posibil să fie o stagnare (a pieţei, n.r.), adică să se oprească declinul, dar nu mă aştept la creşteri", a adăugat ea.

Din cauza scumpirii materiilor prime, altă problemă majoră cu care se confruntă producătorii de lacuri şi vopsele, Fabryo a majorat în acest an preţurile de vânzare cu o medie de 11%, în două etape. Printre materiile prime cu pondere ridicată în costul produselor lavabile se numără titanul, răşinile şi ambalajele.

Principalele strategii adoptate în acest an pentru susţinerea vânzărilor au fost, pe lângă acţiunile de marketing şi promovare, lansarea de produse pe segmentul low-cost şi dezvoltarea unei reţele de magazine în regim de franciză, denumită Renovis.

Primele trei unităţi în franciză au fost deschise în Bucureşti, iar compania îşi propune să inaugureze zece magazine până la finele anului, a spus Kosza. Investiţia pentru un magazin ajunge până la 40.000 euro, sumă care include chiria, amenajarea, trainingul şi maşinile de colorat. Potrivit sursei citate, investiţiile totale ale companiei vor totaliza aproximativ 1,6 milioane euro în 2011.

Producătorul de lacuri şi vopsele este controlat de compania suedeză de investiţii Oresa Ventures.

Piaţa de profil este disputată de 270 de firme, iar printre cei mai importanţi jucători se numără, alături de Fabryo, companiile Policolor, Deutek, Köber, Daw Benţa, Atlas, Sarcom şi Druckfarben.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici