Fiecare zi în plus de protest înseamnă un minus pentru economie, susţin oamenii de afaceri

Indiferent în ce direcţie va fi găsită o soluţie pentru tensiunile actuale, aceasta trebuie să vină cât mai repede. Oamenii de afaceri spun că businessul începe să fie afectat.

Urmărește
283 afișări
Imaginea articolului Fiecare zi în plus de protest înseamnă un minus pentru economie, susţin oamenii de afaceri

Fiecare zi în plus de protest înseamnă un minus pentru economie, susţin oamenii de afaceri (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax foto)

"Vă aduc la cunoştinţă că pe data de 27.01.2012 va fi anulată întâlnirea cu partenerii noştri din Italia care a fost anuntaţă telefonic pentru semnarea con­tractului de afacere privind cumpă­rarea produselor de la dumneavoastră (ferestre şi cofraje). Italienii sunt îngrijoraţi pentru siguranţa lor, văzând pe posturile italiene mitingurile din stradă. Ne pare rău, dar vom reveni cu un telefon în momentul când vor înceta aceste activităţi neplăcute", aşa arată e-mailul primit la finalul săp­tămânii trecute de către Marin Cruţescu, directorul general al firmei cu activităţi în construcţii Amvic Grup, din partea unei firme partenere implicată în afacerea cu italienii.

Acesta este doar unul dintre oamenii de afaceri locali care au trimis un mesaj Ziarului Financiar legat de impactul pe care l-au avut protestele asupra mediului de business. În situaţia lui Marin Cruţescu ar putea fi însă mulţi alţi antreprenori sau manageri de companii care s-au orientat spre exporturi pentru creşterea afacerilor, având în vedere că exporturile au reprezentat o gură de oxi­gen pentru companii în ultimii doi ani. Chiar Marin Cruţescu spunea, la finele anului trecut (după ce înregistrase o scădere cu 20% a cifrei de afaceri faţă de 2010), că îşi pune baza pe exporturi în 2012, luând în calcul o pondere de 30% a acestora în vânzările de anul acesta.

Alţi oameni de afaceri locali chestionaţi de ZF spun însă că impactul manifestărilor nu a fost încă semnificativ în businessurile pe care le conduc, dar că, dacă situaţia va continua şi dacă va duce la schimbarea Guvernului, de exemplu, acest lucru se va reflecta şi în scăderea vânzărilor. De altfel, acesta a fost deja cazul firmei de cosmetice Avon: Răzvan Diraţian, directorul comercial al companiei pentru România şi Republica Moldova, a spus că încă din prima zi de proteste vânzările companiei pe care o conduce au intrat pe o pantă descendentă.

Citeşte mai multe despre efectul protestelor asupra mediului de afaceri pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici