Firmele nu trebuie să renunţe la angajaţi în perioada de criză fără o strategie clară - consultanţi

Companiile nu ar trebui să reducă bugetele de training sau să renunţe la angajaţi în perioada de criză fără să aibă o strategie clară, iar obiective firmei trebuie adaptate la cele ale salariaţilor, pentru a creşte motivaţia personalului, consideră specialiştii în consultanţă.

Urmărește
22 afișări

"În prezent principala problemă este faptul că se renunţă la angajaţi şi se taie din bugetele de training, dar nu se gândeşte nimeni la ce rămâne în companie. Este necesar să se stabilească exact cum se face o restructurare şi care sunt obiectivele în această perioadă", a declarat, marţi, Aura Cadiş, managing consultant al companiei de consultanţă Horvath& Parteners, la seminarul MEDIAFAX Talks about Business Solutions to Crisis.

Ea a precizat că în perioada de criză companiile trebuie să pornească de la strategie clară care să le permită să stabilească indicatorii de eficienţă ai angajaţilor, precum şi monitorizarea rezultatelor acestora.

"Trebuie să ţină cont şi de obiectivele privind optimizarea proceselor şi de creşterea motivaţiei angajaţilor, nu doar de la cele financiare. Indiferent că este vorba de o fimă mare sau mică, primul pas este definirea obiectivelor companiei, etapa următoare este stabilirea stategiei pe departamente, apoi trecem la operaţional, adică la angajaţi. Să nu ne gândim doar la obiectivele companiei, ci şi la cele ale angajaţilor", consideră reprezentantul firmei de consultanţă.

Cadiş crede că un rol important în supravieţuirea companiilor în perioada de criză este realizarea unor fişe reale pentru posturile existente în companie.

"Fiecare angajat trebuie să ştie că performanţa obţinută într-un an are o recompensă non-materială sau financiară, prima aleasă în funcţie de obiectivele personale ale salariatului, de exemplu seminarii, concedii sau asigurări. În acelaşi timp, trebuie să se ştie exact şi dacă recompensa respectivă interesează angajatul. Fişa completă a postului, cu indicatorii de perfomanţă, furnizează informaţii legate de rezultatele angajatului", a mai spus Cadiş.

La rândul său, directorul general al Hay Group Mangement, Harry Meintassis, a precizat că pe termen lung reducerea bugetul de training nu este o măsură viabilă.

'Trebuie să existe o agendă legată de pregătirea angajaţilor în funcţie de necesităţile actuale. Dacă am un departament de resurse umane matur se pot găsi soluţii, în cazul restructurărilor, pentru a-i ajuta pe angajaţi, dar asta depinde de leadership. Nu trebuie să fim cei mai bun în reducerea de costuri, ci în crearea capitalului de încredere, nu doar pe cel financiar", a explicat Meintassis.

El a precizat că o analiză realizată de Hay Group la nivel mondial, legată de companiile care au cele mai bune sisteme de conducere, a arătat că 43% dintre organizaţiile chestionate consideră că abilităţile de execuţie sunt cele mai importante, iar 50% au pus pe locul doi gândirea strategică.

De asemenea, 70% spun că motivează retenţia şi atragerea tinerilor lideri prin programe de dezvoltare, pe locul secund fiind compensarea, aleasă de mai mult de jumătate dintre respondenţi.

Studiul a fost realizat la sfârşitul anului trecut, pe un eşantion de 1.200 companii din Europa, Estul Mijlociu şi Africa (EMEA), Asia şi Statele Unite ale Americii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici