- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fuziunea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa, aprobată
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a aprobat vineri, în adunarea generală extraordinară a acţionarilor Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, fuziunea aerogării cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni, prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
Aeroportul din Otopeni (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)
"Următorul pas este aprobarea hotărârii de Guvern privind înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, apoi va urma o perioadă în care cele două aeroporturi trebuie să se pună de acord cu toate chestiunile de ordin administrativ şi juridic. Cam în cinci săptămâni de la aprobarea hotărârii în Guvern procedurile de fuziune vor fi finalizate", a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) Marin Anton.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Ambele aeroporturi sunt controlate în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor, iar Fondul Proprietatea deţine 20% din titluri. Strucutura acţionariatului va fi menţinută la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.
Proiectul fuziunii trebuia discutat în şedinţă de Guvern la sfârşitul lunii iulie, însă a fost retras pentru o reuniune viitoare, reprezentanţii PSD solicitând ca actul normativ să fie discutat în prealabil în Coaliţie, au declarat, la acea dată, agenţiei MEDIAFAX, surse oficiale.
Fuziunea este argumentată în proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management şi a unei operări comune a aeroporturilor ce deservesc aceeaşi zonă, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum şi prin constituirea unui "pachet de acţiuni deosebit de atractiv în vederea privatizării".
Conform documentului, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, realizată în urma fuziunii, îşi va asigura sursele de finanţare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenţa, fonduri externe nerambursabile, acordate în condiţiile legii, precum şi forme legale de participare a capitalului privat şi alte surse legal constituite.
Sediul central al companiei va fi în Otopeni, cele două aeroporturi urmând să funcţioneze ca puncte de lucru. Compania va avea un capitalul social iniţial de 143,7 milioane lei.
Prin actul normativ se propune trecerea unor terenuri aflate în domeniul privat al statului şi date în folosinţa gratuită a Aeroportului Henri Coandă în folosinţa gratuită a companiei nou-înfiinţate.
Hotărârea de înfiinţare a companiei Aeroporturi Bucureşti a fost aprobată de fostul Executiv în luna martie 2007, iar cererea de constituire a fost depusă la Oficiul Registrului Comerţului două luni mai târziu.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO