Germania verifică dacă grupurile auto respectă normele de poluare, după scandalul Volkswagen din SUA

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

Urmărește
2780 afișări
Imaginea articolului Germania verifică dacă grupurile auto respectă normele de poluare, după scandalul Volkswagen din SUA

Germania verifică dacă grupurile auto respectă normele de poluare, după scandalul Volkswagen din SUA (Foto: Arhiva Mediafax Foto)

"Aşteptăm informaţii fiabile din partea constructorilor de automobile, pentru ca autoritatea competentă (KBA) să poată verifica dacă manipulări comparabiule au avut loc în Germania sau în Europa", a declarat Andreas Kübler, purtătorul de cuvânt al Ministerului german al Mediului.

Ministerul german al Transporturilor nu a putut confirma că în Germania sau în Europa nu există înşelătorii precum cele practicate de Volkswagen în Statele Unite.

Volkswagen (VW) a oprit vânzarea anumitor modele diesel în Statele Unite, în urma acuzaţiilor că a trişat în timpul testelor privind emisiile poluante ale acestora, iar, dacă grupul va fi găsit vinovat, riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari, relatează MarketWatch.

"Dar consecinţele în materie de imagine sunt mult mai grave pentru grupul Volkswagen", comentează cotidianul Süddeutsche Zeitung.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante, scrie USA Today.

"Grupul auto german a instalat un dispozitiv software pentru a induce în eroare autorităţile americane în privinţa emisiilor poluante", anunţă Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3.

Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor, precizează EPA.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici