GfK: În România, afacerile din retail cresc peste media europeană

Publicat: 27 04. 2016, 14:27
Actualizat: 27 04. 2016, 14:29

“Consolidarea afacerilor din retail de anul trecut va continua şi în 2016. Pentru ţările UE, creşterea va fi de aproximativ 1%. Vor exista evoluţii pozitive, în special în România, cu o creştere de 7% şi în statele baltice cu aproximativ 5% care, treptat, încep să prindă din urmă pieţele mai mature. Ne aşteptăm, de asemenea, la o dinamică robustă în retail pentru Suedia unde estimăm o creştere cu 5% şi pentru Spania cu o creştere de 4%”, se arată în studiul GfK.

În acelaşi timp, anul trecut, profitabilitatea spaţiilor comerciale a crescut în UE cu aproape 3%. Acesta este un semnal bun pentru zona de retail care a înregistrat câştiguri doi ani la rând, după o lungă perioadă de declin.

Cele mai mari rate de profitabilitate au venit din Europa de Nord, Elveţia şi Luxemburg, iar cele mai mici din estul şi sudul Europei – totuşi, ţările din această regiune câştigă teren în mod continuu.

„2015 a fost un an bun pentru consumatorii europeni”, explică Dr. Gerold Doplbauer, retail expert GfK. „Economia Uniunii Europene a crescut cu aproape 5%, iar rata şomajului a scăzut în majoritatea ţărilor. Consumul casnic a crescut semnificativ. Ratele scăzute ale dobânzilor la depozite au făcut economisirea mai puţin atractivă, astfel încât mulţi consumatori au ales să îşi cheltuiască banii, principalul beneficiar fiind retailul.”

GfK a efectuat o analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluţii şi prognoze pentru 2016. Indicatorii de piaţă evaluaţi de GfK pentru un total de 33 de ţări europene analizate au fost: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populaţiei în retail din cheltuielile totale, inflaţia, profitabilitatea spaţiilor comerciale.