HARTA TERMOFICĂRII: 13 judeţe sunt total debranşate de la sistemele centralizate. Care sunt motivele

Creşterea continuă a preţului energiei termice, problemele constante ale sistemelor de încălzire centralizate din întreaga ţară, cât şi dorinţa de independenţă a românilor au dus, în ultimii 15 de ani, la debranşarea a peste 1,25 milioane de locuinţe, arată un studiu al Ariston Thermo România.

Urmărește
3558 afișări
Imaginea articolului HARTA TERMOFICĂRII: 13 judeţe sunt total debranşate de la sistemele centralizate. Care sunt motivele

HARTA TERMOFICĂRII: 13 judeţe sunt total debranşate de la sisetemele centralizate. Care sunt motivele

„În prezent, 13 judeţe din România (Alba, Mureş, Maramureş, Bistriţa Năsăud, Satu Mare, Ialomiţa, Ilfov, Brăila, Caraş Severin, Neamţ, Dâmboviţa, Olt, Sălaj) nu mai depind de sistemul centralizat de termoficare, folosind un echipament independent de încălzire. La polul opus se află Capitala, unde peste 60% dintre locuinţe depind încă de sistemul centralizat (circa 560.000 de locuinţe branşate)”, arată autorii studiului.

Raportat la situaţia pe primul semestru al anului 2017, în topul judeţelor cu cele mai multe debranşări se află Galaţi, unde 6.966 apartamente s-au debranşat de la CET-uri, pe locurile următoare aflându-se Iaşi, (800 de debranşări), Tulcea (445), Timiş (431) şi Argeş (410).

Potrivit studiului Ariston Thermo România, comportamentul de achiziţie al cumpărătorilor de centrale termice s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, aceştia fiind tot mai interesaţi de avantajele suplimentare oferite de către producători, pe lângă caracteristicile tehnice de bază, precum puterea sau debitul de apă caldă menajeră şi preţul. Astfel, dacă la primele achiziţii, respectiv la începuturile dezvoltării pieţei locale de centrale termice, preţul era criteriul principal de achiziţie, în proporţie de aproape 40%, iar eficienţa, randamentul şi consumul erau următoarele criterii de alegere, însumând25%, astăzi criteriile principale de cumpărare s-au schimbat, iar eficienţa, serviciile post-vânzare şi noile tehnologii se află în top. Marca rămâne o constantă atunci când se cumpără un echipament de încălzire, fiind în continuare un element luat în calcul în decizia finală.

„Noii clienţi sunt mai puţin preocupaţi de costurile iniţiale de achiziţie şi mai mult de perioada de amortizare a investiţiei, preferând să investească într-un produs mai scump, dar cu o perioadă mai lungă de viaţă şi un consum redus, ce asigură facturi mai mici şi care aduce un confort sporit”, a declarat Cătălin Drăguleanu, director general Ariston Thermo România.

Autorii studiului au mai remarcat că clientul actual este mai bine informat, la curent cu tendinţele în domeniu şi mai preocupat de beneficiile oferite de noile tehnologii. De asemenea, acesta îşi caută informaţiile în special din mediul online şi din recomandări, achiziţionează produsele din magazine specializate în instalaţii sau lanţuri de tip DIY, ţinând cont de sfaturile instalatorilor şi ale consilierilor de vânzări.

Ariston Thermo România a mai realizat şi un sondaj, referitor la percepţia românilor asupra confortului. „În mare parte, românii au definit confortul printr-o stare, pe baza unor criterii personale, şi l-au identificat cu liniştea, armonia sau căldura. Pe de altă parte, unii văd confortul în criterii pragmatice, iar majoritatea asociază acest aspect cu căminul în care locuiesc. Pentru a se simţi confortabil, românii au nevoie de spaţiu ori lumină naturală”, indică răspunsurile celor intervievaţi. Totodată, prezenţa familiei sau a celor dragi este reflexia confortului pentru mulţi dintre respondenţi.

Întrebaţi cu ce culoare asociază căldura, românii au optat în majoritate pentru roşu. Pe plan secund s-a aflat culoarea portocaliu, urmată îndeaproape de galben.

„Rugaţi să descrie confortul în viziunea lor, majoritatea românilor a răspuns o vacanţă all-inclusive. În general, aceştia asociază ideea de confort cu o cană de cafea caldă, într-o dimineaţă răcoroasă, o carte bună, în pat, într-o zi de sâmbătă sau un duş cald”, a mai relevat sondajul.

Raportat la propriile cămine, cea mai confortabilă încăpere în viziunea românilor este sufrageria, alegere făcută de cei mai mulţi dintre respondenţi, iar temperatura ideală din locuinţă se situează între 20-22 de grade (faţă de 16-18 grade în sondajele similare din Occident).

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 400 de persoane din toate judeţele ţării, cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani, peste 75% având studii superioare.

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră. Portofoliul de produse Ariston Thermo România este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, în condensare, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat şi panouri solare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Elco.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici