- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.01.2017, 11:55)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Kaspersky Lab: Folosirea aceleiaşi parole pentru mai multe conturi este o greşeală frecventă
Utilizatorii de internet fac numeroase greşeli când aleg parolele pentru diferite conturi, cele mai frecvente fiind folosirea aceleiaşi parole pentru mai multe conturi, alegerea unei parole simpliste şi păstrarea într-un loc nesigur a acesteia, potrivit unui studiu Kaspersky Lab.
Urmărește
2699 afișări
Kaspersky Lab: Folosirea aceleiaşi parole pentru mai multe conturi este o greşeală frecventă (Imagine: Arhiva Foto Mediafax)
Numeroşi utilizatori de internet folosesc aceeaşi parolă pentru mai multe conturi, ceea ce înseamnă că, în cazul în care o parolă este aflată, le pot fi sparte mai multe conturi.
O altă greşeală a utilizatorilor este că folosesc parole simpliste, uşor de dedus. Mai mult, unii dintre utilizatori păstrează parolele într-un loc nesigur, făcând, astfel, inutilă ideea de parolă, indică rezulatatele cercetării Kaspersky Lab - o companie globală de securitate cibernetică.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Alegeri SUA 2024: Cum este ales preşedintele SUA. De ce un candidat care obţine cele mai multe voturi poate să piardă alegerile
-
Datoria publică a României a crescut în august la 886,9 miliarde de lei, ajungând la 52,7% din PIB
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
„Aceste greşeli echivalează, practic, cu a lăsa uşa deschisă pentru ca oricine să aibă acces la e-mail-urile tale, conturile bancare, fişierele personale şi altele”, spune Andrei Mochola, şeful diviziei Consumer Business a Kaspersky Lab.
Potrivit cercetării, aproape una din cinci persoane (18%) s-a confruntat cu o tentativă de spargere a conturilor, dar puţine au setat parole eficiente. De exemplu, doar o treime (30%) din utilizatorii de internet au parole diferite pentru fiecare cont online, în timp ce o persoană din zece foloseşte aceeaşi parolă pentru toate conturile sale online.
De asemenea, utilizatorii nu creează parole suficient de complicate, care să-i protejeze de compromiterea conturilor şi de şantaj. Doar jumătate (47%) dintre ei folosesc parole formate din litere mici şi mari, iar doi din trei (64%) folosesc litere şi cifre. Aceasta este situaţia, în ciuda convingerii utilizatorilor că au nevoie de parole puternice pentru contul de online banking (51%), e-mail (39%) şi în magazinele online (37%).
Studiul mai arată că oamenii dezvăluie parolele altor persoane şi folosesc metode nesigure, pentru a şi le aminti. Aproape o treime (28%) dintre respondenţi au dezvăluit parola unui membru apropiat din familie, iar 11% din ei - unor prieteni, mărind şansele ca aceasta să ajungă la cineva rău intenţionat. O persoană din cinci (22%) a recunoscut, de asemenea, că şi-a notat parolele pe un carneţel, ca să nu le uite. Chiar dacă o parolă este complexă, utilizatorul este vulnerabil pentru că alţii o pot vedea şi folosi.
„Oamenii fac greşeli elementare atunci când vine vorba de parole online. Cele mai bune parole nu se găsesc în dicţionar. Acestea sunt lungi, conţin litere mari şi mici, cifre şi semne de punctuaţie. Însă, având în vedere că utilizatorii au, de regulă, multe conturi online, nu este prea simplu să ţină minte o parolă sigură pentru fiecare. O soluţie de administrare a parolelor îi poate ajuta să ţină la îndemână şi să genereze parole complexe, care scad riscul de a le fi compromise conturile”, a adăugat Mochola.
Citeşte şi: Declaraţii fiscale se pot depune în continuare pe hârtie la sediile administraţiilor fiscale
Citeşte şi: Viorel Ştefan, ministrul Finanţelor: "Nu avem nevoie de împrumuturi pentru a susţine măsurile din programul de guvernare"
Citește pe alephnews.ro: Fermele ecologice sunt rezistente în fața inundațiilor și declinului biodiversității
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:04
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 983. SUA anunţă un nou ajutor militar pentru Ucraina / Zelenski le cere aliaţilor să nu mai privească, ci să acţioneze în privinţa Coreei de Nord / Forţele ruseşti domină frontul din estul Ucrainei / Ucraina va produce rachete antidrone împreună cu un producător belgian
-
astăzi, 21:55