Profitul net s-a situat la 333 milioane lei, fiind cu 15% mai mare decât în 2014, când s-a situat la 290 milioane lei.
Soldul creditelor acordate a urcat cu 29%, la aproape 14,44 miliarde lei, cota de piaţă deţinută de bancă pe segmentul creditării fiind de 6,3%, în creştere de la 4,8% în 2014, potrivit datelor proprii.
Creditele pentru IMM-uri au consemnat cel mai mare avans, de 77%. Creditarea în monedă naţională a ajuns la un sold de 8,66 miliarde lei, în creştere cu 60%.
„Cred că cea mai mare realizare a ING în 2015 este creşterea creditării, atât pentru companii, cât şi pentru persoane fizice. Am crescut substanţial finanţarea noastră pentru IMM-uri şi am făcut progrese în domeniul digitalizării reducând costurile de tranzacţionare”, a declarat miercuri Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
Creditele pentru persoane fizice au reprezentat 46%, restul de 54% revenind companiilor.
Banca are 7.000 de clienţi IMM-uri, în creştere cu 36% faţă de anul precedent, iar activele băncii pe acest segment au avansat cu 77%.
Din totalul creditelor de retail, finanţările ipotecare au contribuit la creşterea creditării cu aproape 70%.
Rata creditelor neperformante s-a redus de la 5,7% la 5,1%.
Depozitele atrase de la clienţi au ajuns la 18,55 miliarde lei, cu un avans egal cu cel al creditării, de 29%. Cota de piaţă pe depozite se plasează la 6,9%, în comparaţie cu 6% la finele anului 2014.
Persoanele fizice au plasat 63% din fonduri, iar companiile au avut depozite reprezentând 37% din portofoliu.
ING Bank a atras anul trecut 96.000 de clienţi individuali activi, astfel că portofoliul total cumulează 866.000 de clienţi.
Costurile totale s-au apreciat cu 9%, la 575 milioane lei, pe fondul creşterii activităţii, investiţiilor în dezvoltarea infrastructurii IT şi aplicaţii de business, costurilor de reglementare şi noi angajaţi.
Costul de risc a scăzut de la 60 milioane lei în 2014 la 55 milioane lei anul trecut, în contextul unei politici prudente de creditare pentru gestionarea riscului.
Raportul cost/venituri s-a redus cu 2 puncte procentuale, la 56%, iar randamentul capitalului (ROE) a urcat de la 20% la 24%.
Clienţii au utilizat tot mai mult canalele digitale, astfel că numărul de contacte în aplicaţia de internet banking accesată de pe computer a crescut cu 17%, la 23 milioane, iar de pe mobil s-a majorat de opt ori, la 10 milioane accesări.
„În câteva luni vom vedea probabil că tranzacţiile cu mobilul le vor depăşi pe cele de pe computer în aplicaţia Home Bank”, a punctat şeful ING.
Toţi clienţii au carduri contactless, iar 24% dintre aceştia efectuează tranzacţii rapide, fără introducerea PIN-ului, pentru plăţile sub 100 de lei. Plăţile cu cardurile ING reprezintă în total 17% din plăţile cu carduri realizate anul trecut în România.
Banca a angajat anul trecut 309 persoane, din care 35% au fost repartizaţi pentru domeniile IT, digital şi business intelligence.