Nissan a trecut pe profit în ianuarie-martie, în pofida impactului cutremurului din Japonia

Grupul nipon Nissan a raportat un profit net de 30,8 miliarde yeni (380 milioane dolari) pentru perioada ianuarie-martie, al patrulea trimestru al anului fiscal 2010, faţă de o pierdere de 11,6 miliarde yeni în urmă cu un an, şi a depăşit aşteptările în pofida impactului cutremurului din Japonia.

Urmărește
5 afișări

Analiştii consultaţi de Bloomberg anticipau un câştig de 23 miliarde de yeni (284 milioane de dolari).

Vânzările au urcat cu 10%, la 2.350 miliarde de yeni (29 miliarde de dolari), potrivit datelor financiare anunţate de producătorul auto.

Nissan estimează reluarea completă a producţiei până în octombrie, după ce a fost nevoit să închidă o parte a fabricilor din cauza cutremurului care a afectat Japonia în martie.

Actualul trimestru va fi mai dificil pentru companiile auto japoneze, în contextul recuperării după oprirea activităţii şi a declinului vânzărilor pe piaţa niponă, a declarat directorul general al Nissan, Carlos Ghosn.

Profitul net pentru cele 12 luni încheiate în martie a crescut de peste şapte ori, la 319 miliarde de yeni ( 3,9 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au urcat cu 17%, la 8.770 miliarde de yeni (108 miliarde de dolari).

Toyota, cel mai mare producător auto la nivel mondial, a anunţat, miercuri, o pierdere de 25,4 miliarde de yeni (313 milioane de dolari) pentru perioada ianuarie-martie.

Nissan a construit doar un sfert din producţia proprie de autovehicule în Japonia în anul fiscal trecut, comparativ cu 45% în cazul Toyota.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici