McDonnald’s a fost detronat: un nou brand uriaş are peste 45.000 de locaţii în întreaga lume
- Cum s-a ajuns de la o simplă îngheţată de 15 cenţi la un colos
- Listarea Mixue pe bursa din Hong Kong a atras un interes uriaş, cererea depăşind cu mult oferta în prima zi de tranzacţionare
- Reţeta succesului: Preţuri mici, expansiune rapidă dar şi un model de franciză inovator

McDonnald’s a fost detronat: noul brand uriaş are peste 45.000 de locaţii în întreaga lume
În contrast total faţă de lanţurile de fast-food occidentale binecunoscute, un gigant chinez a reuşit să domine piaţa, depăşind McDonald's şi Starbucks în numărul de locaţii, deşi este relativ necunoscut în afara Asiei. Acest colos este Mixue Bingcheng, adesea numit "Honey Snow Ice City", care se mândreşte cu peste 45.000 de unităţi la nivel mondial, devenind astfel cel mai mare lanţ de restaurante din lume după numărul de puncte de vânzare, relatează CNN.
O poveste care începe în anul 1997, când Zhang Hongchao, un student provenind dintr-o familie modestă, a început să vândă îngheţată ieftină într-un restaurant mic din provincia Henan, una din regiunile mai sărace ale Chinei. Oferind conuri de îngheţată la preţul accesibil de 1 yuan (aproximativ 15 cenţi), afacerea sa a prins rapid contur, atrăgând un public larg de studenţi şi persoane cu venituri mici. În câţiva ani, Zhang a transformat chioşcul său iniţial într-o reţea vastă de francize. Practicând preţuri foarte mici (30 cenţi – 1,20 dolari), brandul a câştigat loialitatea a milioane de clienţi, poziţionându-se ca o alternativă economică şi la băuturile mai scumpe oferite de Starbucks şi alte lanţuri premium.
Accensiunea remarcabilă a Mixue a culminat recent cu o listare impresionantă la bursa din Hong Kong. Oferta publică iniţială (IPO) a companiei a atras 444 de milioane de dolari, iar cererea pentru acţiuni a depăşit cu mult oferta. În prima zi de tranzacţionare, acţiunile Mixue au înregistrat o creştere surprinzătoare de peste 40%, confirmând încrederea pieţei în acest nou gigant al băuturilor accesibile.
Mixue operează sub un model de franciză profitabil, unde peste 99% din locaţii sunt administrate de parteneri locali. Cheia profitului Mixue constă în vânzarea de ingrediente, echipamente şi ambalaje către proprietarii de francize. Această abordare îi permite să menţină preţurile scăzute pentru clienţi, atrăgând milioane de consumatori din orice categorie socială.
Mixue şi-a construit imperiul pe baza a trei elemente fundamentale: preţuri extrem de accesibile, o strategie agresivă de expansiune şi un model de franciză unic. Într-o piaţă a băuturilor răcoritoare din ce în ce mai competitivă, Mixue a reuşit să se distingă prin oferirea de produse la un preţ cu până la 80% mai mic decât concurenţii săi. Această strategie a făcut ca brandul să fie extrem de popular în China, unde consumatorii sunt din ce în ce mai sensibili la preţuri din cauza încetinirii economiei.
Având aproape 90% din locaţii situate în China, Mixue s-a extins semnificativ în zona Asiei de Sud-Est, deschizând mii de unităţi în ţări precum Indonezia, Vietnam şi Malaezia.
Dar chiar dacă deţine mai multe locaţii decât McDonald's, Starbucks sau Subway, Mixue nu se apropie încă de veniturile acestor giganţi. Într-o piaţă extrem de competitivă, compania trebuie să identifice modalităţi de a menţine creşterea, mai ales în contextul unei concurenţe care domină acest segment de nişte decenii bune.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!


Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.




PROSPORT.RO

CANCAN.RO


